Френското правителство намали с 20% субсидията, която купувачите на автомобили с по-високи доходи могат да получат за закупуване на електрически и хибридни превозни средства, предава Ройтерс.
Мярката е приета, за да не се превиши бюджетът за увеличаване на броя на електрическите автомобили по пътищата.
Правителствен регламент намали субсидията от 5000 евро на 4000 за 50% купувачите на автомобили с най-високи доходи.
Субсидията за хората с по-ниски доходи остава 7000 евро.
Модифицираме програмата, за да помогнем на повече хора, но с по-малко пари“, каза министърът на околната среда Кристоф Бешу.
Стимули
Подобно на много други правителства, Франция предложи различни стимули за закупуване на електрически превозни средства, но също така иска да гарантира, че няма да превиши бюджета си от 1,5 милиарда евро за целта в момент, когато други публични разходи са изложени на риск.
Междувременно субсидиите за закупуване на електрически служебни автомобили се съкращават, както и даренията за закупуване на нови автомобили с двигател с вътрешно горене, които да заменят по-старите превозни средства, които са по-замърсяващи околната среда.
Докато правителствената субсидия за закупуване се ограничава, много регионални власти продължават да предлагат допълнителни стимули за EV, които например за района на Париж те могат да варират от 2250 до 9000 евро в зависимост от доходите на дадено лице.
Последният ход идва, след като правителството спря в понеделник за останалата част от годината нова програма за подпомагане на хората с ниски доходи, които купуват електрическа кола. Причината е, че търсенето далеч надхвърли първоначалните планове.
Франция не е единствената в ограничаването на субсидиите за електрически автомобили. Германия преждевременно прекрати програмата си през декември, след като правителството беше принудено да преразгледа бюджета си поради решение на конституционния съд, засягащо разходите за зелен преход.
Научете повече за форума ESG & FRIENDS на: https://events.economic.bg/