ESG News

Фондовете и банките в Европа се отказват бързо от не-ESG инвестиции

Финансовите институции са си поставили срок до няколко години да се откажат напълно от хибридни или не-ESG финансови продукти

Споделяне:

Над две трети от европейските мениджъри на активи обмислят да спрат пускането на пазара или разпространението на продукти, които не отговарят на екологичните, социалните и управленските стандарти (ESG). Това показва проучване на PwC Люксембург, направено сред 3354 респонденти в Европа.

Финансовите потоци към ESG фондовете нараснаха през последните години, водени отчасти от нарастващия регулаторен фокус върху въпроси като изменението на климата. Причината е, че правителствата се стремят да насочат повече пари за дейности, които могат да им помогнат да постигнат целите си за нулеви нетни емисии.

Проучването на PwC предполага, че ESG активите, установени в Европа, могат да нараснат до между 7.4 и 9 трилиона евро до 2025 г. Това ще представлява 56% от общите активи на европейските взаимни фондове, срещу 37% в края на миналата година.

На този фон почти 72% от европейските мениджъри на активи са готови да спрат всички пускания на продукти извън ESG, като повече от 60% планират да направят това до края на 2024 г., пише в доклада си PwC. За мениджърите на активи ще има дългосрочни предизвикателства, ако поддържат хибридна или не-ESG продуктова гама.

Сред независимите финансови консултанти, частни банки и банки на дребно, цели 68% планират да прекратят разпространението си на продукти, различни от ESG. Над половината възнамеряват да го направят през следващите две години, показва проучването.

„Тъй като регионалните регулации стават все по-строги и усилията за разработване на глобални ESG стандарти се засилват, мениджърите – особено тези, които желаят да се конкурират на глобално ниво – ще бъдат подтикнати към всеобхватно привеждане в съответствие на своите продукти и финансови операции с ESG“, коментира Оливие Каре от PwC.

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ