• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

България иска ЕС да отложи забраната за бензинови и дизелови коли

Георги Желязков от Георги Желязков
3 години преди
в Регулации
A A

България, Румъния, Италия, Португалия и Словакия настояват Европейският съюз да отложи плана си за ефективна забрана на продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили след 2035 г. Според документ, видян от Reuters, петте държави настояват за отлагане с поне 5 години.

Приетата от Европейския парламент преди две седмици фактическа забрана на двигателите с вътрешно горене е ключов стълб в плановете на ЕС за справяне с нарастващите емисии от транспорта и ускоряване на преминаването към електрически превозни средства. Блокът се стреми да намали нетните емисии на парникови газове в цялата икономика с 55% до 2030 г. спрямо нивата от 1990 г.

Предложението за емисиите от автомобили, направено от Европейската комисия миналата година, изисква 100% намаляване до 2035 г., което прави невъзможно да се продават превозни средства, задвижвани от изкопаеми горива в ЕС след тази дата.

Министрите от страните от ЕС планират да съгласуват позицията си следващата седмица, преди да договорят окончателния закон с Европейския парламент.

В документ, разпространен сред държавите от ЕС, петте страни призовават за 90% намаляване на CO2 от автомобили до 2035 г. и със 100% до 2040 г. Те твърдят, че леките търговски превозни средства трябва да постигнат 80% намаление на CO2 до 2035 г. и 100% до 2040 г., вместо 100% намаление до 2035 г., предложено от Комисията.

„Трябва да се установят адекватни и съобразени преходни периоди“, се казва в документа, цитирайки необходимостта от разширяване на инфраструктурата за зареждане.

Български правителствен служител, който не е пожела да бъде назован, е казал пред Reuters, че политиките в областта на климата трябва да вземат предвид икономическите и социалните фактори, като “значителните разлики” в покупателната способност между страните от ЕС.

Брюксел казва, че 2035 г. е от решаващо значение, тъй като средната продължителност на живота на новите автомобили е 15 години и отлагане на забраната би попречило на ЕС да достигне целта си за нетни нулеви емисии до 2050 г. Според учените само така може да се избегне катастрофалното изменение на климата.

Германският финансов министър каза тази седмица, че най-големият автомобилен пазар в ЕС няма да подкрепи идеята на Комисията де факто да премахне конвенционалните автомобили до 2035 г.

Ford и Volvo Cars публично подкрепиха плана на ЕК за ограничаване на емисиите до 2035 г., а Volkswagen сам си постави за цел да спре изцяло да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа до тази дата. Но индустриални групи, включително Европейската асоциация на автомобилните производители, се противопоставиха на европейската цел, като се позовава на опасения, включително проблемите със зарядната инфраструктура.

ЕС преговаря и за друг закон, който изисква от държавите да инсталират милиони зарядни устройства за превозни средства през това десетилетие. Но един от големите проблеми се оказва не само липсата на точки за зареждане, но и на недостатъчен капацитет за пренос на необходимата енергия.

Тагове: бензинови коливъглероден диоксиддизелови колизабрананулеви емисиипарникови газоветоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

договор
Регулации

Нов договор затяга контрола върху екопрестъпленията

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Съветът на Европа прие международен договор, който ще помогне на страните членки да се справят със сериозни екологични престъпления, предава...

Прочети ощеDetails
България
Регулации

България плаща глоба на ЕС заради електромобили

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Правителството на България взе решение да бъдат отпуснати 3 115 638 лева от централния бюджет за изплащане на санкцията, която...

Прочети ощеDetails
либерализацията
Регулации

Либерализацията на пазара на тока се отлага за неопределено време

от Danail Kanev
май 13, 2025
0

Либерализацията на пазара на електроенергия за битовите потребители, се отлага за неопределен срок от време. Това заяви председателят на Комисията...

Прочети ощеDetails
САЩ и Китай
Регулации

САЩ и Китай се разбраха за митата

от Danail Kanev
май 13, 2025
0

САЩ и Китай отложиха с 90 дни влизането в сила на някои от наложените мита за внос, отбелязвайки деескалация на...

Прочети ощеDetails
автомобили
Регулации

Одобриха тригодишен механизъм за осредняване на емисиите за автомобили и микробуси

от Danail Kanev
май 9, 2025
0

Европейският парламентът прие целенасочена промяна в нормите за емисии на CO2 за нови леки и лекотоварни автомобили. С 458 гласа...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Бумът на „зеленото“ финансиране ражда и фалшиво устойчиви, и еко компании

Бумът на „зеленото“ финансиране ражда и фалшиво устойчиви, и еко компании

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

кибератаки

Слънчевите системи може да са изложени на риск от кибератаки

май 17, 2025
общности

Климатично интелигентни общности: Как локалните решения водят до глобално въздействие

май 17, 2025
папа

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

май 16, 2025
химикали

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

май 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In