• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Обрат! Германия се отметна от закона за новите емисионни стандарти за камиони

Danail Kanev от Danail Kanev
1 година преди
в Регулации
A A

Белгия отложи за петък гласуването на посланиците на ЕС относно новите емисионни стандарти за камиони, първоначално планирано за сряда (7 февруари), след като Германия оттегли предишната си подкрепа за закона. Така в новосъздалата се ситуация не е ясно дали регламентът ще получи нужното мнозинство, предава Euractiv.

Новите стандарти на ЕС за CO2 за камиони предвиждат намаляване на средните емисии от ауспуха на нови камиони с 90% до 2040 г., което означава, че производителите ще трябва да продават предимно електрически и водородни камиони към тази дата.

Още във вторник германското правителство изненадващо не успя да се съгласи да подкрепи сделката, постигната между страните от ЕС и Европейския парламент през януари, тъй като либералното министерство на транспорта оттегли подкрепата си.

Без Германия мнозинството за закона е под съмнение, тъй като някои по-малки страни като Унгария или Словакия вече сигнализираха, че ще се противопоставят, а подкрепата на Италия е неясна, тъй като основното искане за механизъм за отчитане на алтернативните горива не беше включено.

Все пак, според източник на Euractiv, решението на белгийското председателство да отложи гласуването за петък се основава на „вероятната перспектива“, че ще бъде осигурено квалифицирано мнозинство за приемането на закона.

Според правилата на германската коалиция страната трябва да се въздържи от гласуване на ниво ЕС, ако не може да бъде намерена обща позиция между коалиционните партньори. Обикновено това означава де факто „не“, тъй като законите на ниво ЕС изискват мнозинството от 15 държави, представляващи 65% от населението, да гласуват „за“.

„Отвореност към технологиите“

Либералната Свободна демократична партия (FDP), която ръководи транспортното министерство, е открит поддръжник на „отвореност към технологиите“. От партията заявиха, че не трябва да има забрана за превозни средства с двигатели с вътрешно горене, защото те могат да се използват по неутрален за климата начин чрез алтернативни горива.

Още миналата година предложените стандарти за CO2 за автомобили, които включват де факто забрана на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г., бяха спрени поради намесата в последния момент на либералния министър на транспорта Фолкер Висинг (FDP/Renew).

Блокадата може да бъде решена само след като Европейската комисия сключи сделка с Висинг, като се ангажира да създаде нова категория превозни средства, които работят с двигател с вътрешно горене, но изключително с климатично неутрални горива, известни като електронни горива.

Този път FDP подкрепя разглеждането на множество алтернативни горива, включително биогорива, като средство за декарбонизиране на тежкотоварния транспорт.

Както знаете, ние в FDP подкрепяме технологичната отвореност и искаме да направим възможно алтернативните горива – всички онези, които се разглеждат като алтернативни горива съгласно Директивата за възобновяема енергия – да се използват за тежкотоварен транспорт, “ заяви евродепутатът (FDP/Renew) Ян-Кристоф Йотжен.

Реакции

Екологичните организации се обявиха против позицията на Висинг.

FDP отново блокира опазването на климата и този път застрашава декарбонизацията на товарния транспорт“, заяви Полин Шур, ръководител на транспорта в екологичната неправителствена организация Nabu.

Министърът на транспорта Фолкер Висинг прокарва лични интереси на горивната индустрия, вместо да се застъпва за германските производители, които вече са се ангажирали с електронната мобилност и се страхуват за своето технологично лидерство“, добави тя.

Научете повече за форума ESG & FRIENDS на: https://events.economic.bg/

ESG&Friends 2024 Partners

Тагове: вредни емисииГерманиякамионитежкотоварни автомобилитоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

CBAM
Регулации

ЕС облекчава правилата на CBAM за МСП

от Danail Kanev
май 20, 2025
0

Комисията по околна среда на Европейския парламент одобри ключови промени в Механизма за корекция на въглеродните емисии на границите (CBAM)...

Прочети ощеDetails
договор
Регулации

Нов договор затяга контрола върху екопрестъпленията

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Съветът на Европа прие международен договор, който ще помогне на страните членки да се справят със сериозни екологични престъпления, предава...

Прочети ощеDetails
България
Регулации

България плаща глоба на ЕС заради електромобили

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Правителството на България взе решение да бъдат отпуснати 3 115 638 лева от централния бюджет за изплащане на санкцията, която...

Прочети ощеDetails
либерализацията
Регулации

Либерализацията на пазара на тока се отлага за неопределено време

от Danail Kanev
май 13, 2025
0

Либерализацията на пазара на електроенергия за битовите потребители, се отлага за неопределен срок от време. Това заяви председателят на Комисията...

Прочети ощеDetails
САЩ и Китай
Регулации

САЩ и Китай се разбраха за митата

от Danail Kanev
май 13, 2025
0

САЩ и Китай отложиха с 90 дни влизането в сила на някои от наложените мита за внос, отбелязвайки деескалация на...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Обединеното кралство разкри стратегия за създаване на самоподдържащ се пазар за улавяне на въглерод

ЕС обяви стратегията си за масово стимулиране на улавянето на въглерод

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

AI

Ролята на AI за намаляване на градското замърсяване

май 22, 2025
гайки

Иновативни гайки пестят 260 тона метал на година

май 22, 2025
критични минерали

Пазарите на критични минерали са изложени на риск

май 22, 2025
Petrobras

Бразилия разреши на Petrobras добив на петрол в Амазония

май 22, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In