Мащабни инвестиции в развитие на филиалната мрежа се реализират в цялата група на dm, включително България и 10 други държави от региона. Това стана ясно по време на годишната пресконференция на dm България, на която компанията обяви, че отчита близо 45% ръст на оборота за последната финансова година.
Използването на зелена енергия е една от стъпките, които веригата предприема за намаляване на въглеродния си отпечатък и потреблението на енергия в магазините. Вече два от магазините на dm България имат инсталирани фотоволтаици на покривите си – в София и Кърджали. Компанията планира изграждането на фотоволтаични инсталации и върху други свои магазини през 2024.
През изминалата финансова година Логистичният център на dm България, заедно с половината физически магазини, които вече надхвърлят 120, се захранват от чиста енергия, която е 100% добита от възобновяеми източници.
От компанията обявиха, че през последната година са вложени близо 118 милиона евро за откриване на нови обекти и пълна промяна на съществуващите такива. Най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки залага на използването на повече рециклируеми материали в оборудването на магазините и по-широки коридори.
В момента се реализира и проект за оптимизиране на дизайна на опаковките на продуктите от dm марките с цел максимално оползотворяване на палетата и на пространството при транспортиране.
Над 13 тона събрани пластмасови опаковки
Важна инициатива по отношение на опазването на околната среда е и кампанията „Ще остана опаковка и в следващия си живот“. От старта ѝ през септември 2021 г. са събрани над 13 тона пластмасови опаковки, които ще бъдат транспортирани в Германия, където ще бъдат преработени в качествен рециклат и използвани в производството на опаковките на продуктите от марките на dm.
Друга инициатива за намаляване на пластмасовите отпадъци е разширяването на мрежата от станции за повторно пълнене на био препарати на марката Planet Pure. В България вече има четири такива инсталации в градовете София и Пловдив.
Инсталирането на станциите за повторно пълнене е част от нашия дългосрочен ангажимент като компания да допринасяме за устойчивото развитие на обществото. За нас е важно не само да задоволяваме ежедневно желанията и потребностите на клиентите чрез богат продуктов асортимент, но и да бъдем иноватор и пример, що се отнася до нашата социална ангажираност и действия по опазване на природата“, заяви Цонка Иванова-Терзиева, управител с ресор „Маркетинг и снабдяване“.
36 000 лева дарени в подкрепа на социални каузи
През последната финансова година dm България разширява обхвата и на своите CSR инициативи, обединени под мотото „Заедно за по-добър живот“. За четвърта поредна година компанията не провежда „Black Friday“, а Giving Friday и дарява 3% от дневния си оборот в деня на голямото пазаруване на SOS Детски селища. Събраната сума е в размер на 22 000 лева, дарени в подкрепа на звено „Майка и бебе“, гр. Габрово, което предоставя временно настаняване до 6 месеца на бременни жени и майки в риск да изоставят децата си.
Друга значима инициатива на компанията е подкрепата за фондация „Живот със Синдром на Даун“. В периода 01 май-31 август 2023 г. при всеки закупен слънцезащитен продукт с dm марката SUNDANCE 0,10 лева или общо 14 000 лв. са дарени на фондацията в подкрепа на различни проекти по адаптирано плуване, физиотерапия, арт терапия и музикотерапия за деца със синдром на Даун от 5 града в България през 2024 г.
С грижа за служителите
През последната финансова година служителите на dm България са нараснали с 28% и вече са 1363. Компанията актуализира и пакета от социални придобивки, който включва ваучери за храна, привилегии за служители с 10 или 15 годишен юбилей в dm, осигурен обяд за служителите в Логистичния център и транспорт.
dm България също предлага семинари с психолози за своите служители, програми за осъзнаване, организира спортни празници за семействата и включва хората в благородни каузи като „Новата гора на София“.
Според данните от последното проучване сред служителите на dm, 90% от хората намират работата си за полезна и имат усещането, че имат ценен принос за успеха на компанията.