• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Целите за климата на големите компании са “критично недостатъчни”

От автомобилни производители до бърза мода, десетки големи международни компании не успяват да намалят своите емисии с темпото, необходимо за забавяне на изменението на климата

Божидара Живкова от Божидара Живкова
1 година преди
в Тенденции
A A
климатични цели, нетна нула

Целите за намаляване на въглеродните емисии на група от най-големите регистрирани компании са “критично недостатъчни” като цяло и те не успяват да изиграят своята роля в предотвратяването на най-опустошителните въздействия на глобалното затопляне, показва доклад на изследователските групи с нестопанска цел NewClimate Institute и Carbon Market Watch, които разглеждат обещанията за климата на 51 мултинационални фирми и откриват, че много от тях  завишават твърденията си за устойчивост.

Проучването установява, че тези компании, които са генерирали 16% от глобалните емисии през 2022 г., са се ангажирали да намалят своите емисии средно с 33% до 2030 г. Глобалните емисии трябва да бъдат намалени с 43 процента до 2030 г., за да се приведат в съответствие с целите на Париж, според учените по климата на ООН. Въпреки че 19 фирми са подобрили усилията си през последните две години, целите на много от тях са описани като двусмислени, тъй като са обвързани само с част от бизнеса или разчитат на компенсации вместо намаляване на емисиите, което води до ефективни цели от 5%-20%, установява докладът.

Четири години след началото на критичното десетилетие за действия срещу изменението на климата, някои компании разбраха необходимостта да определят цели за 2030 г., които са съобразени с най-новите науки за климата и са подкрепени с надеждни мерки за постигането им“, казва Фредерик Ханс от NewClimate Institute. “Въпреки това, все още има обезпокоителна липса на ангажираност и неотложност от твърде много компании да предприемат надеждни действия за климата.“

Компаниите са оценявани спрямо честността на техните ангажименти

Компаниите, които са от секторите на автомобилостроенето, хранително-вкусовата промишленост и селското стопанство, модата и енергетиката, са оценени спрямо честността на техните ангажименти за климата и напредъка към бенчмарка от 1,5 градуса по Целзий. Нито една от тях не получава най-високата оценка за „висока почтеност“.

Италианските и испанските енергийни гиганти Enel и Iberdrola оглавяват класацията с „разумен“ рейтинг за почтеност. Южнокорейската енергийна компания Kepco и японският производител на автомобили Toyota са с най-ниска оценка.

Само плановете на четири компании за намаляване на емисиите въплъщават необходимото преминаване от обещания към действително изпълнение“, се казва в доклада.

Въпреки това се признава, че някои се справят по-добре от други. Френският хранителен гигант Danone, например, се е ангажирал “значително” да намали емисиите на метан от производството на прясно мляко и да увеличи дела на продуктите на растителна основа. Enel и Iberdrola са увеличили капацитета си за възобновяема енергия, особено слънчева и вятърна, но и двете компании могат да поставят по-амбициозни срокове за постигане на нулеви нетни емисии.

Производителят на тежкотоварни превозни средства Volvo Group е споменат с инвестициите си в “превозни средства с нулеви емисии, инфраструктура за зареждане и нисковъглеродна стомана и алуминий”.

Междувременно модната индустрия е изтъкната като „двусмислена“ по отношение на това как ще постигне целите си. Нито една от петте анализирани марки – H&M Group, Nike, Adidas, собственикът на Zara Inditex и собственикът на Uniqlo Fast Retailing – няма планове да премине към бизнес модели, които произвеждат и продават по-малко продукти.

От H&M Group заявяват, че докладът не е анализирал последните данни за климата и твърди, че е постигнала 22-процентно намаление на своите емисии през 2023 г. в сравнение с 2019 г.

Докладът призовава за преминаване от доброволни инициативи за климата към по-строги правителствени регулации, за да се държат компаниите отговорни за тяхното замърсяване.

Нуждаем се от здраво законодателство, а също и от регулации, за да принудим компаниите да правят това, което трябва, а не това, което искат“, каза Фекс.

Емисиите трябва да бъдат намалени наполовина до края на десетилетието

Учените смятат, че емисиите трябва да бъдат намалени наполовина до края на десетилетието, ако светът иска да постигне целта за нетни нулеви парникови емисии до средата на века. Миналата година емисиите и средните температури достигнаха рекордно високо ниво.

Обещанията на правителствата – наречени Национално определени приноси – досега оставят планетата пред затопляне с 2,5-2,9C над нивата от прединдустриалната епоха, повишавайки перспективата за опустошителни наводнения, суши и горски пожари.

Докладът е третата итерация на мониторинга на корпоративната отговорност за климата на неправителствените организации, който се фокусира върху най-големите компании по приходи в ключови за климата сектори. Според Бенджа Фекс от Carbon Market Watch това показва необходимостта от по-ефективно регулиране на климата.

Гражданското общество, инвеститорите и правителствата зависят от прозрачни и надеждни правила, за да разграничат добре обоснованите планове за преход от тези, които остават неадекватни и са склонни към грийнуошинг“, каза Фекс.

Тагове: Carbon Market WatchNewClimate Instituteдокладклиматнамаляване на емисиитоп новиницели
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

Сахара
Тенденции

Превръщането на Сахара в огромен соларен парк ще навреди на глобалния климат

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Най-сухите пустини в света биха могли да бъдат най-добрите места на Земята за събиране на слънчева енергия – най-изобилният и...

Прочети ощеDetails
климатична устойчивост
Тенденции

Изграждане на климатична устойчивост чрез силата на технологиите

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Климатичните промени са настояща реалност, която нарушава икономиките, индустриите и общностите. Екстремните метеорологични явления, променящата се наличност на ресурси и...

Прочети ощеDetails
океаните
Тенденции

Какво послание изпрати срещата на върха за океаните към COP30?

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Океаните са от съществено значение за ограничаване на покачването на глобалната температура. Те улавят около 30% от всички емисии на...

Прочети ощеDetails
Световното клубно първенство
Тенденции

Екстремните жеги носят опасности за играчи и фенове на Световното клубно първенство

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Световното клубно първенство на ФИФА стартира този уикенд в САЩ. Шампионатът се превърна в повод за дебати относно редица аспекти...

Прочети ощеDetails
горите
Тенденции

Една трета от горите, загубени през този век, са изчезнали завинаги

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Хората са свикнали да мислят за дърветата като за ресурс за многократна употреба, но нов анализ показва, че една трета...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Урсула фон дер Лайен

Урсула фон дер Лайен

Последни новини

Сахара

Превръщането на Сахара в огромен соларен парк ще навреди на глобалния климат

юни 16, 2025
климатична устойчивост

Изграждане на климатична устойчивост чрез силата на технологиите

юни 16, 2025
океаните

Какво послание изпрати срещата на върха за океаните към COP30?

юни 16, 2025
Световното клубно първенство

Екстремните жеги носят опасности за играчи и фенове на Световното клубно първенство

юни 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In