След като придоби Twitter (превърнала се в X) през миналата година, Илон Мъск прекарва времето си между Калифорния и Тексас, като от фабриката на Tesla лети до офиса на социалната мрежа със своите частни самолети. По данни от 14 декември, самолетите на Мъск, които са на стойност над 100 млн. долара, са пътували 441 пъти тази година, информира сайтът за следене на частни самолети JetSpy.
Мъск в момента притежава два самолета Gulfstream – G650ER и G650ER. Той е свързан и с втори модел G550, който обаче е собственост на SpaceX, извършил 246 полета от началото на годината. Самолетът се ползва най-вече от служители на компанията и не е включен в данните за полетите на Мъск, уточняват от JetSpy.
Главният изпълнителен директор на Tesla наскоро поръча и най-новия модел Gulfstream G700, а преди време притежаваше Dassault Falcon 900B.
Големият модел G650ER на Gulfstream е собственост на Мъск от 2016 г. и разполага със спалня. Той му позволява да лети до далечни дестинации без необходимост от зареждане. През 2023 г. с него е пътувано 1 161 часа, равняващи се на 48 дни във въздуха, според JetSpy.
От 5 минути до 13 часа
Средната продължителност на полетите на Мъск през 2023 г. е 2 часа и 30 минути – почти колкото времето, за което може да се прелети от централата на SpaceX до централата на Tesla. Най-често Мъск лети със своя G650 до Остин, Тексас и Сан Хосе, Калифорния. Между тези дестинации самолетът е осъществил 166 полета.
Неговият Gulfstream G550 е извършил 275 полета през годината. Най-дългият е осъществен през август, когато Мъск пътува до Токио. Милиардерът е пътувал още няколко пъти в чужбина, като за последно това се случва през ноември, когато посещава Израел.
Самолетът на няколко пъти е летял между 11 и 15 минути между две летища в Лос Анджелис, намиращи се на по-малко от 20 км едно от друго. Той има и полет от 5 минути, в който обаче остава на летището, което означава, че пилотът просто е позиционирал по-добре самолета.
През миналата година самолетите на Мъск са генерирали 5 159 тона въглеродни емисии спрямо едва 16 тона за средния американец. Изразходеното самолетно гориво от машините на милиардера през 2023 г. е на стойност 3.2 млн. долара, изчисляват още от JetSpy. През 2022 г. самолетите му са летели доста повече – 739 пъти.
Четете още:
Eвропейските държави, в които най-често се ползват частни самолети