Глобалната организация с нестопанска цел за разкриване на информация за околната среда CDP оцени над 21 000 компании въз основа на информация, докладвана чрез нейните въпросници за изменението на климата, обезлесяването и сигурността на водата. Малко под 400 (2%) от тях са посочени в нейния списък A за 2023 г. за разкриване на приложими, висококачествени данни за околната среда.
Разкриването на информация е критичен инструмент за постигане на целите за нетна нула и избягване на грийнуошинг, проследяване на напредъка спрямо целите на Парижкото споразумение – и предоставяне на надеждни данни и препоръки за глобалната оценка. Компаниите от списъка са тези с най-точна представа за въздействието си върху околната среда и са най-добре подготвени да предприемат положителни за климата и природата действия, за да ги смекчат, посочват от CDP.
В същото време регламентът за задължително разкриване на информация продължава да набира скорост и да се прилага във все по-голям брой юрисдикции. CDP обединява стандартите и рамките за разкриване на информация в своите въпросници, а компаниите от A List са по-добре подготвени да изпълнят тези регулаторни изисквания.
Оценявайки компаниите, CDP ги повежда на пътешествие, което започва от разкриването, до разбирането какво да измерват и накрая как да предприемат осезаеми, измерими действия. Компаниите, предоставящи най-висококачествени данни за околната среда обаче все още са малко.
Разкриването чрез CDP е нараснало с 24% миналата година
Въпреки че този ръст е положителен, повечето все още не отчитат на нивото, необходимо за проследяване на напредъка, постигане на целите и избягване на подвеждащи твърдения. Само 10 компании са наградени с оценка А и в трите въпросника – изменение на климата, гори и сигурност на водата.
Реалността е, че сме невероятно далече от там, където трябва да бъдем, и напредъкът е твърде бавен. Да имаш място в списъка A е нещо повече от резултат. Това е индикация за висококачествени и изчерпателни данни, които предоставят на компаниите цялостен поглед върху тяхното въздействие върху околната среда, служат като основа за планове за преход и – най-важното – им позволяват да следват заявените от тях амбиции. И въпреки това, все още малцинство от компаниите се справят с предизвикателството. Без прозрачност и отчетност, последвани от незабавни действия – твърденията за устойчивост са безсмислени”, коментира Шери Мадера, главен изпълнителен директор на CDP.
Компаниите, които постигат A – макар и сред най-прозрачните, когато става въпрос за разкриване на информация и представяне по отношение на изменението на климата, обезлесяването или сигурността на водата – в никакъв случай не са в края на своето екологично пътуване.
Окуражаващо е да видим толкова много компании по целия свят, които започват или ускоряват пътя си към екологична прозрачност през 2023 г. Отбелязахме 24% увеличение на разкриване на информация миналата година. Само като полагат основите на разкриването на информация, компаниите могат да покажат, че приемат сериозно жизненоважната роля, която играят в защитата на бъдещето”, посочва Шери Мадера.
Броят на компаниите, от които е поискано да разкрият информация относно всички екологични проблеми през 2023 г., се е увеличил почти три пъти от 2022 г., но броят на компаниите от A List се е увеличил само с 14%.
Всяка година CDP провежда кампании за по-голяма прозрачност и действие
През 2023 г. 288 финансови институции с близо 29 трилиона щатски долара активи са поискали разкриване на екологична информация от повече от 1500 компании с голямо въздействие. 317 компании от тях са разкрили информация, а повече от 38 000 компании с пазарна капитализация от поне 26,6 трилиона щатски долара – включително Aramco, Berkshire Hathaway, Tesla, Exxon Mobil и Chevron – не са успели да отговорят на искането.
Научете повече за форума ESG & FRIENDS на: https://events.economic.bg/