BMW Group обяви пускането на пилотните автомобили BMW iX5 Hydrogen, флотилия от демонстрационни автомобили, задвижвани от водородни горивни клетки. Флотът ще влезе в експлоатация тази година, разгърнат в международен мащаб за демонстрационни и пробни цели, съобщава изданието ESG Today.
Стартирането на пилотния водороден парк идва в момент, когато BMW се стреми да намали емисиите на CO2 на превозно средство през целия жизнен цикъл – включително веригата на доставки, производството и използването на продукта – с най-малко 40% до 2030 г.
Докато по-голямата част от фокуса на BMW е върху прехода към електрически превозни средства с батерии, с план за 50% от продажбите в цялата компания да бъдат електромобили до 2030 г., от BMW заявиха, че разглеждат технологията за електрически превозни средства с горивни клетки (FCEV) като „потенциално допълнение към технологията за задвижване, използвана от електрически превозни средства с батерии .”
„Водородът е липсващата част от мозайката, когато става въпрос за мобилност без емисии. Една технология сама по себе си няма да е достатъчна, за да позволи климатично неутрална мобилност в световен мащаб”, казва Оливър Зипс, председател на Управителния съвет на BMW AG.
Пускането на новия водороден автомобил следва четири години развойна работа
BMW iX5 Hydrogen бе представен за първи път като концептуално превозно средство през 2019 г. Компанията доставя отделните горивни клетки за превозните средства от Toyota, която си сътрудничи от 2013 г. с BMW за системи за задвижване с горивни клетки.
BMW Group произвежда системите с горивни клетки за пилотния флот в своя вътрешен център за водород в Мюнхен, а компанията също така разработи специални водородни компоненти за новата си система с горивни клетки, включително високоскоростен компресор с турбина.
Превозните средства могат да съхраняват близо шест килограма водород в два резервоара със 700 бара, изработени от пластмаса, подсилена с въглеродни влакна, осигурявайки на превозните средства пробег от над 500 км.
„При правилните условия технологията за водородни горивни клетки има потенциала да се превърне в допълнителен стълб в портфолиото от задвижващи системи на BMW Group за местна мобилност без CO2″, заявиха от BMW в свое изявление, обявяващо пускането на пилотния флот.