Интервю с Кирил Георгиев, мениджър регулаторни въпроси, БАТ България.
Г-н Георгиев, защо ESG седмица? Какво означава това за компанията?
Устойчивото развитие всъщност винаги е било от съществено значение за компанията. По-рано през годината БАТ публикува за 20-ти пореден път своя годишен доклад за устойчивост, с който на практика компанията показва постиженията и амбициите на организацията по отношение на въпросите, свързани с Екологията, Социалното въздействие и отговорното Корпоративното управление (ESG). Те са в основата на стратегията на БАТ за устойчивото развитие. С отбелязването на седмицата за устойчиво развитие се поставя фокус върху ESG дейностите на компанията, като част от глобалната мисия за изграждане на A Better Tomorrow™.
Целите, които си поставя БАТ, свързани с ESG, са амбициозни, но компанията е на път да ги постигне, като всяка година полага усилия за това. Така например БАТ се стреми до 2025 г. да премахне ненужната пластмаса за еднократна употреба и да превърне всички пластмасови опаковки в рециклируеми или в такива, подходящи за компостиране. В допълнение на това, за 2030 г. компанията си поставя за цел постигане на въглеродна неутралност при своите производствени дейности, а до 2050 г. постигане на нулеви емисии на активностите си.
За всичките си усилия и постижения БАТ получава редица престижни отличия и се нарежда в престижни класации, сред които световния Индекс за устойчивост на Дау Джоунс, като БАТ присъства там за 20-а поредна година и е единствената компания представляваща своята индустрия; лидер по отношение на многообразието от Financial Times в Доклада за многообразието в лидерството; климатичен лидер в класация на Financial Times и др.
Как амбициите на БАТ за устойчиво развитие се вписват в стратегията на БАТ за трансформация на бизнеса?
ESG амбициите на БАТ подпомагат пътя на цялостната трансформация на компанията за изграждане на A Better Tomorrow™, намалявайки въздействието на бизнеса върху общественото здраве. В тази връзка компанията разработва и предлага нови продукти, сред които е и устройството за нагряване на тютюн glo™. Тези продукти са научно обосновани и се разработват на база редица проучвания и анализи, и представляват по-малко рискови алтернативи за пълнолетните потребители*. Амбицията на БАТ в това отношение е до 2030 г. компанията да увеличи на световно ниво пълнолетните си потребители на негорими продукти до 50 милиона.
Как допринася БАТ България за постигане на ESG програмата на БАТ?
Гордеем се, че с всичко, което правим като отговорна компания и предпочитан работодател в България, допринасяме за трансформацията на БАТ в изграждането на A Better Tomorrow™.
В България реализираме успешно годишни програми за насърчаване на отговорното поведение и доброволчеството с фокус превенция срещу замърсяване с дребни отпадъци, като пластмаса, капачки, фасове, бутилки и др., за по-чиста градска и околна среда. ESG инициативите ни, сред които Пчелен мед за смет и Шофиране без отпадъци, се подкрепят от редица партньори, НПО-та, институции, медии и в тях участват много хора, които дават своя принос и добър пример за отговорно поведение. Успоредно с това БАТ България подкрепя различни социално-културни проекти в подкрепа развитието на българското изкуство и музика.
В БАТ България насърчаваме многообразието на работното място, инвестираме в таланти и тяхното развитие, празнуваме успехите си заедно. Вярваме, че всичко това, в комбинация с глобалните иновации, местния опит и знания на екипа, мотивацията и страстта на работа, допринася за устойчивото ни развитие в страната. В страната компанията е носител на различни отличия, сред които Работодател на годината за 2021 г.
*На база на наличните доказателства и при цялостно преминаване от употреба на конвенционални цигари към негорими продукти. Тези продукти също крият риск и водят до пристрастяване.
Снимка: сп. Икономика
Интервюто е подготвено със съдействието на БАТ България.