Семейната компания за спиртни напитки Bacardi успешно завърши първото в света комерсиално производство на стъклена бутилка за спиртни напитки, захранвана с водород, в опит, който се проведе по-рано този месец.
Bacardi работи с първокласния стъклар Hrastnik1860, за да създаде нова технология, която задвижва стъкларска пещ с водород като основен енергиен източник и по този начин намалява емисиите на парникови газове (GHG), които обикновено се произвеждат като страничен продукт от производството на стъклени бутилки, съобщава ESGnews.com.
Бутилката, която за целите на опита беше емблематичната бутилка за ликьор ST-GERMAIN от цвят на бъз, е идентична на външен вид с бутилката, произведена по традиционни методи, и ще достигне до баровете и магазините през следващите седмици.
Водородът е намалил емисиите на парникови газове с повече от 30%
В хода на изпитването, при което са произведени 150 000 от стъклените бутилки от 70 cl на марката, водородът е допринесъл с повече от 60% от горивото за стъкларската пещ, намалявайки емисиите на парникови газове с повече от 30%.
Пилотирането на това производство на стъкло с по-ниски въглеродни емисии е още един пример за това, че Bacardi води индустрията в областта на най-добрите екологични практики“, казва Родолфо Нерви, вицепрезидент, безопасност, качество и устойчивост на Bacardi. “Ние ще използваме наученото от изпитанието, за да помогнем за оформянето на пътя към производството на стъкло с водородно гориво и да създадем план, който другите да следват. Само чрез промяна като индустрия можем да внесем значителна промяна в нашето въздействие върху околната среда.“
За да постигне амбицията си да се превърне в най-отговорната към околната среда глобална компания за спиртни напитки, Bacardi непрекъснато инвестира в нови иновации и проучва възможностите за използване на пионерска нова технология, за да помогне за постигането на крайната си цел Net Zero.
Успешното производство на първокласни стъклени бутилки с ниски емисии в търговски мащаб, без абсолютно никакъв компромис с качеството, направи цялата упорита работа полезна. Подобно на Bacardi, ние сме ангажирани с разработването на нови иновации, които намаляват емисиите, като същевременно поддържат първокласно качество. Тази революционна технология доказва, че двете могат да вървят ръка за ръка и сега правим първите стъпки за пускането ѝ на пазара”, казва Питър Час, главен изпълнителен директор, Hrastnik1860.
Прочетете още:
Германия въвежда първите европейски правила за финансиране на водородни мрежи