Автомобилните производители са изправени пред “плашещи” правителствени разпоредби, според които половината от новите превозни средства, които продават до 2030 г., трябва да са електрически или plug-in хибриди, въпреки решението на САЩ да смекчи окончателните разпоредби, съобщава Reuters.
При всички сценарии производителите на автомобили ще трябва да продават поне 50% plug-in и електромобили до 2030 г., за да изпълнят регулаторните цели, според Агенцията за опазване на околната среда. Съгласно първоначалното предложение, те трябваше да продадат 60% електромобили до 2030 г. и 68% до 2032 г.
Джон Бозела, който оглавява търговската група на Алианса за автомобилни иновации, коментира, че ревизираните правила представляват “много амбициозни и обезсърчаващи цели”.
Постижими ли са целите?
След силното лобиране от страна на автомобилните производители, които нарекоха първоначалното предложение на EPA от април 2023 г. „нито разумно, нито постижимо“, правилата на EPA за емисиите от превозни средства за периода 2027-2032 драстично смекчават годишните изисквания, намалявайки целта си за приемане на електрически превозни средства в САЩ от 67% до 2032 г. до най-малко 35%.
Трябваше да се забави темпото на правилата. Защо? Защото видяха какво се случва на пазара: нестабилна среда за търговия на дребно с електромобили, заедно с неадекватни обществени станции за зареждане и все още неразвити вериги за доставка на електромобили”, казва Бозела.
В момента правилото на EPA е да се намалят емисиите от превозни средства с 49% до 2032 г. в сравнение с 56% при първоначалното предложение.
Реакцията на автомобилния сектор
Според Пабло Ди Си, ръководител на Volkswagen, изискванията за 2032 г. са „изключително трудни“. Той казва, че автомобилният производител няма да промени “пускането на един продукт” в резултат на по-меките правила, които “няма да променят крайната игра за САЩ и за VW”, и ще продължи с плановете за внедряване на EV.
Глобалния главен оперативен директор на Hyundai Хосе Муньос, заяви в сряда, че ревизираните стандарти на EPA са „малко по-малко взискателни, но все още са предизвикателство“. Компанията инвестира 12,6 милиарда долара за увеличаване на производството на електромобили и батерии.
Джак Холис, президент на Toyota Motor Sales USA, казва, че компанията не планира да променя продуктовото си портфолио в зависимост от това кой ще спечели Белия дом през ноември.
Президентът Джо Байдън, демократ, силно подкрепя електрическите и хибридните превозни средства като част от усилията за борба с изменението на климата. Неговият основен опонент, бившият президент републиканец Доналд Тръмп, критикува подкрепата на Байдън за електромобилите, заявявайки, че те ще унищожат автомобилната индустрия в САЩ и работните места.