• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Автомобилната промишленост: Не пипайте забраната за двигатели с вътрешно горене

Големите играчи в индустрията вече са инвестирали твърде много в прехода към електрическа мобилност

Danail Kanev от Danail Kanev
11 месеца преди
в Тенденции
A A
забраната за двигатели с вътрешно горене

Производители на автомобили, енергийни компании и екологични неправителствени организации отправиха спешно предупреждение срещу отмяната на фактическата забрана на ЕС от 2035 г. за продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили.

„Целта за автомобили с нулеви емисии до 2035 г. е най-директната индустриална стратегия за EV в Европа, носеща жизненоважни инвестиции за европейските компании“, се казва в съвместното изявление на Платформата за електромобилност, която включва членове като Renault Group, Uber, Volvo, Ford и Tesla.

Съгласно законодателството на ЕС новите автомобили, продадени след 2035 г., нямат право да отделят CO2 емисии, което де факто забранява продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, като дизелови или бензинови автомобили.

Коалицията заяви, че е много обезпокоена от последните изявления, призоваващи предстоящата Европейска комисия да отмени вече договорените стандарти за CO2 за автомобили и микробуси.

Притесненията идват от нагласите на депутатите от дясноцентристката ЕНП, които обявиха амбицията си да отменят забраната.

Тъй като ЕНП стана първа на изборите, а нейният водещ кандидат Урсула фон дер Лайен се очаква да получи втори мандат като президент на Европейската комисия, преразглеждането на целта за 2035 г. изглежда все по-вероятно.

Проектоверсията на стратегическия дневен ред за следващата Европейска комисия от 25 юни, която трябва да бъде приета от лидерите на ЕС, не включва целта за отмяна на забраната за двигатели с вътрешно горене, предава Euractiv.

Вместо това Комисията се ангажира да „осигури стабилна и предвидима рамка и да създаде по-благоприятна среда за увеличаване на производствения капацитет на Европа за технологии и продукти с нулеви емисии“.

ЕНП ще обсъжда забраната следващата седмица

Бившият главен преговарящ на ЕНП по стандартите за CO2 за автомобили, Йенс Гизеке, вече обяви, че новосформираната група на ЕНП в Европейския парламент ще реши как да изпълни обещанието си по време на своя сбирка в Португалия следващата седмица (2-5 юли ).

„Оттеглянето на забраната за двигатели с вътрешно горене беше едно от основните ни искания в предизборната кампания“, каза той, добавяйки, че на масата има множество възможности за промяна на закона, включително чрез отчитане на алтернативните горива или намаляване на средната цел за намаляване на емисиите за производителите на автомобили до 90%, вместо сегашните 100%.

Платформата за електромобилност обаче предупреждава, че привличането на инвестиции за създаване на мобилност с нулеви емисии не е възможно без последователна и ясна регулаторна рамка.

„В момента да се даде заден ход би наказало значително всички индустриални участници, включително много от нашите членове, които вече са инвестирали в този преход – автомобили, батерии, инфраструктура и т.н.“, посочват от Платформата.

Въпреки това не всички европейски производители на автомобили споделят това мнение. Изпълнителният директор на BMW Оливър Зипс нарече забраната „наивна“, добавяйки, че „корекцията е неизбежна“.

Тагове: двигатели с вътрешно горенеелектрическа мобилностЕНПзабранатоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

климата
Тенденции

Развитие на интелигентно банкиране, съобразено с климата и устойчивостта

от Danail Kanev
май 23, 2025
0

Научните доказателства показват как проблемите с устойчивостта и свързаните с климата рискове са се ускорили през последните години. Поради потенциални...

Прочети ощеDetails
авокадото
Тенденции

Вредно ли е авокадото за околната среда?

от Danail Kanev
май 23, 2025
0

Със своята кремообразна текстура и богат, ядков вкус, авокадото се е превърнало в основен елемент в много диети по целия...

Прочети ощеDetails
Шотландия
Тенденции

Шотландия незабавно трябва да намали емисиите си

от Danail Kanev
май 23, 2025
0

Британският регулатор за климата предупреди, че Шотландия трябва да предприеме „незабавни действия с бързи темпове и мащаби“, за да намали...

Прочети ощеDetails
AI
Тенденции

Ролята на AI за намаляване на градското замърсяване

от Danail Kanev
май 23, 2025
0

Като вид, ние преобразихме света, за да отговаря на нашите амбиции – изграждайки градове и цифрови мрежи, които пулсират с...

Прочети ощеDetails
критични минерали
Тенденции

Пазарите на критични минерали са изложени на риск

от Danail Kanev
май 22, 2025
0

Пазарите на критични минерали са изложени на риск от болезнени смущения, след като станаха по-концентрирани, особено в рафинирането и преработката,...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Ядрената енергетика и мястото ѝ в Зеления преход

Ядрената енергетика и мястото ѝ в Зеления преход

Последни новини

прогнози за времето

Модел с AI на Microsoft дава по-бързи, по-точни и по-евтини прогнози за времето

май 23, 2025
Amazon

Инвеститорите на Amazon отхвърлиха всички предложения на акционерите

май 23, 2025
климата

Развитие на интелигентно банкиране, съобразено с климата и устойчивостта

май 23, 2025
авокадото

Вредно ли е авокадото за околната среда?

май 23, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In