Австрия предлага нова и необичайна оферта за безплатен транспорт. Хора, които си татуират думата “Klimaticket” ще получат австрийската карта, която позволява ползването на влакове в страната за една година.
Офертата наподобява немския билет за 49 евро на месец, който дава право на пътниците да използват целия обществен транспорт в страната – ЖП и градски транспорт. Австрийският klimaticket не е толкова щедър със стандартна цена от 1 095 евро на година. Въпреки това, близо 245 000 човека са го закупили тази година.
Необичайната оферта дойде от австрийския министър на околната среда, Леоноре Гевеслер, с мотото “Акция, която ти влиза под кожата“. Кампанията породи много критики, които я определиха като начин да се експлоатира кожата на млади хора за политическа реклама, предаде Euronews.
Има много условия за безплатния klimaticket
Кампанията се фокусира върху летните фестивали в Австрия. Татуировките са безплатни и се извършват в поп-ъп будка. Според организаторите, от началото ѝ едва шест човека са се сдобили с необичайната татуировка – по трима от два фестивала. Единият от фестивалите е Electric Love Festival в Залцбург.
Малкият интерес не е случаен. Безплатната годишна карта, която върви с татуировката, е достъпна само за първите трима души, посетили будката. Организаторите предлагат и други татуировки, свързани с градския транспорт и устойчивостта, безплатно. Близо 10 човека на ден са се възползвали от предложението.
За да ограничат безразсъдното поведение, властите оперират будките само през часовете на деня и не предлагат татуировки на лица под 18 години. Според Министър Гевеслер повечето хора, които са се възползвали от предложението, вече са имали татуировки.
Критиките към инициативата
Критиците определиха предложението като глупаво и дори цинично, а самата Гевеслер обвиниха в опит да използва кожата на млади хора, за да промотира политиките си. Хенрике Брандщьотер, народен представител от опозиционната партия NEOS, също критикува инициативата в социалните мрежи.
Да предлагаш пари на граждани, (финансова облага – бел. ред.) за да рекламират нещо под кожата си, показва недопустимо отношение към човещината от страна на министър.“
Организаторите на будката споделиха пред австрийската преса, че компанията се приема много позитивно от хората, посещаващи фестивалите. Въпреки това няма нови, дати планирани за поп-ъп будките и не е ясно дали инициативата ще се повтори догодина.
Още по темата:
Кои европейски градове имат най-чистия и екологичен транспорт?