• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Зеленият водород е единственият път за декарбонизацията на авиацията и корабоплаването

Danail Kanev от Danail Kanev
1 година преди
в Тенденции
A A

Като се има предвид ограниченото му предлагане, зеленият водород трябва да бъде запазен за трудни за декарбонизиране сектори като авиацията и корабоплаването, а не насочен към сектори, които могат да бъдат електрифицирани, пише Ифа О’Лиъри в Euractiv.

Ифа О’Лиъри е основател и главен изпълнителен директор на Opportunity Green, климатична неправителствена организация и коалицията Skies and Seas Hydrogen-fuels Accelerator (SASHA).

Зеленият водород се пренебрегва, когато става въпрос за таксономичната система на Европейската комисия. Неотдавнашно правно оспорване на критериите на таксономията за корабоплаването и авиацията подчертава как новите правила могат да доведат до инвестиции в самолети или кораби, работещи с изкопаеми горива.

Стимулирането на финансирането на изкопаеми горива по този начин не успява да насърчи инвестициите в наистина екологични решения – а именно зелен водород – и в крайна сметка допринася за глобалното замърсяване за десетилетия напред.

Международната агенция по енергетика (МАЕ) наскоро понижи прогнозите си за растеж на капацитета за зелен водород в Европа, което е още едно засилване на тезата, че в момента няма достатъчна политика за подкрепа на инвестициите във водород за онези сектори, които се нуждаят от него.

Докато това не бъде коригирано, ние непрекъснато ще изоставаме с разгръщането на водорода и в крайна сметка ще забавяме прехода към нетна нула за цялата икономика.

Има риск зеленият водород де бъде използван неефективно

Политиците трябва да разберат значението на разпознаването и приоритизирането на индустриите, където екологичният водород е най-критично необходим. Въпреки че е теоретично изобилно гориво, през следващите години зеленият водород ще остане ограничен в доставките, докато индустрията се мащабира.

Съществува риск, че ако тази доставка е насочена към сектори, които могат да бъдат електрифицирани или имат други пътища за декарбонизация, няма да има сигурно снабдяване със зелен водород за тези сектори без алтернатива за декарбонизация. Не само това, но този зелен водород ще бъде използван неефективно.

Производството на зелен водород не е евтино и по своята същност е неефективен процес. Поради това е за предпочитане директно да се електрифицират всички сектори, където това е възможно, като битово отопление и автомобилен транспорт.

Търсенето на екологичен водород и получените от него горива ще бъде високо в различни индустрии – като производството на стомана, химикали и бетон. Ще бъде трудно нивата на предлагане да отговорят на такова голямо търсене, дори ако трудни за електрифициране сектори са приоритетни.

В резултат на това и съчетано с неефективността и разходите за производство на зелен водород, неговото предлагане трябва да бъде ограничено до сектори без друга възможна алтернатива за декарбонизация. Агенцията за възобновяема енергия също така заяви, че “безразборното използване на зелен водород може да забави енергийния преход.”

Върху кои индустрии трябва да е насочен фокусът?

Доставянето на зелен водород трябва първо да бъде насочено към онези индустрии, които са силно зависими от сивия водород. Предлагането също трябва да се увеличи бързо за сектори, които нямат друг път към декарбонизация.

Корабоплаването и авиацията са два такива сектора, като екологичният водород и горивата, получени от водород, са в най-добра позиция да отговорят на високите изисквания за енергия и гориво за дълги разстояния.

Работейки по море и във въздуха, други енергийни опции за корабоплаването и авиацията, като например достъп до електрифицирана мрежа, просто не са възможни на дълги разстояния.

Освен че се използва директно, зеленият водород може да се преобразува в зелен метанол, зелен амоняк и електронен керосин, което го прави по-лесен за транспортиране и използване като гориво.

Горивата както за авиацията, така и за корабоплаването ще трябва да разчитат на пътища, базирани на изобилие от суровини и демонстрирана способност за намаляване на емисиите на парникови газове на базата на жизнения цикъл.

Стратегии

Водородните стратегии трябва да признаят, че зеленият водород има уникална, дългосрочна роля за декарбонизирането на трудни за електрифициране сектори, като корабоплаването и авиацията, които нямат други пътища за декарбонизация.

Водородните стратегии трябва да изяснят, че екологичният водород трябва да се използва само в тези сектори, които нямат алтернативи и да гарантират, че той не се използва за онези сектори, които имат алтернативи, като отопление на дома и автомобилен транспорт.

Чрез възприемането на междуведомствен подход към водородната политика, гарантирайки, че заинтересованите страни в транспорта участват във вземането на решения за бъдещи употреби на зелен водород (и директно улавяне на въздух), можем да се стремим да създадем съгласувана политика.

Съществува ясна необходимост от съгласуваност на политиката в Комисията на ЕС относно декарбонизацията на авиацията, като се гарантира, че заинтересованите страни в транспорта участват във вземането на решения за бъдещи употреби на зелен водород (и директно улавяне на въздуха).

Целите, определени от ReFuel EU Aviation, трябва да бъдат преразгледани, за да подкрепят зелените водородни горива. Горивата с най-голям потенциал за намаляване на емисиите трябва да продължат да бъдат стимулирани пред останалите, когато се прилагат допълнителни механизми за стимулиране на предлагането и навлизането на алтернативни горива в сектора.

По същия начин, за корабоплаването, отговорните генерални дирекции в рамките на Европейската комисия трябва да гарантират, че политическата среда позволява внедряването на зелени водородни иновации и достигането до необходимия мащаб за поставяне на корабоплаването в траектория на устойчива декарбонизация.

В крайна сметка водородните стратегии трябва да признаят значението на зеления водород за декарбонизирането на корабоплаването и авиацията.

Политиките и инвестициите могат и трябва да отидат по-далеч – с всички разпоредби, които гарантират, че горивата с най-ниски емисии са стимулирани пред други алтернативи, ако искаме да постигнем нашите колективни цели.

Прочетете още:

Осмисляне на разходите за зелен водород и последните развития на пазара в Европа

Тагове: авиациязелен водородкорабоплаванетоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

AI
Тенденции

Ролята на AI за намаляване на градското замърсяване

от Danail Kanev
май 22, 2025
0

Като вид, ние преобразихме света, за да отговаря на нашите амбиции – изграждайки градове и цифрови мрежи, които пулсират с...

Прочети ощеDetails
критични минерали
Тенденции

Пазарите на критични минерали са изложени на риск

от Danail Kanev
май 22, 2025
0

Пазарите на критични минерали са изложени на риск от болезнени смущения, след като станаха по-концентрирани, особено в рафинирането и преработката,...

Прочети ощеDetails
шоколадовата криза
Тенденции

Климатичният срив влошава „шоколадовата криза“ в ЕС

от Danail Kanev
май 22, 2025
0

Климатичните промени и загубата на дива природа задълбочават „шоколадовата криза“ в ЕС, твърди нов доклад, посочващ какаото като една от...

Прочети ощеDetails
почви
Тенденции

Европейските почви са сериозно деградирали от интензивното земеделие

от Danail Kanev
май 21, 2025
0

Нов доклад установи, че над 60% от земеделските почви в ЕС са деградирали поради интензивно земеделие, предава Гардиън. Експерти от...

Прочети ощеDetails
гори
Тенденции

Светът е загубил рекордно количество гори през 2024 г.

от Danail Kanev
май 21, 2025
0

Светът загуби рекордно количество гори през 2024 г., причинено от катастрофално увеличение на пожарите. Нови данни от лабораторията GLAD на...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Pandora спира да използва добито сребро и злато

Pandora спира да използва добито сребро и злато

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

AI

Ролята на AI за намаляване на градското замърсяване

май 22, 2025
гайки

Иновативни гайки пестят 260 тона метал на година

май 22, 2025
критични минерали

Пазарите на критични минерали са изложени на риск

май 22, 2025
Petrobras

Бразилия разреши на Petrobras добив на петрол в Амазония

май 22, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In