Технологичният гигант Apple представи във вторник първите си въглеродно-неутрални продукти – изцяло новата гама Apple Watch, по време на събитието Wanderlust. Всеки въглеродно неутрален модел Apple Watch отговаря на следните строги критерии: 100 процента чисто електричество за производство и употреба на продукта, 30 процента рециклиран или възобновяем материал по тегло и 50 процента доставка, без използване на въздушен транспорт. Тези комбинирани усилия водят до поне 75 процента намаление на продуктовите емисии за всеки модел.
Компанията ще използва висококачествени въглеродни кредити, за да се справи с малкото количество оставащи емисии, което ще доведе до въглеродно неутрален продуктов отпечатък. Всеки въглеродно неутрален Apple Watch — който включва всички алуминиеви модели Series 9 и SE, когато са сдвоени с нов Sport Loop, и Apple Watch Ultra™ 2, когато са сдвоени с нов Trail Loop или Alpine Loop — е сертифициран от SCS Global Services, лидер в екологични стандарти и сертифициране, съобщава ESGnews.com.
Apple също така обяви, че вече няма да използва кожа в новите си каишки за Apple Watches, или за калъфи за телефони, поради високия въглероден отпечатък от животновъдната индустрия. Вместо това, компанията използва материал, направен от почти 70% рециклирано съдържание, който нарича FineWoven.
Пътят към въглеродна неутралност
Първите въглеродно неутрални продукти на Apple са резултат от години значителна работа и иновации в цялата компания и нейната глобална верига за доставки. Те също така представляват най-новата стъпка в едно пътуване, започнало преди повече от десетилетие. От компанията обясниха, че са успели да намалят емисиите от материали и транспорт в производството, след като се успели да накарат доставчиците си да преминат на възобновяема енергия.
През 2020 г. Apple обеща да сведе целия си въглероден отпечатък до нетна нула до 2030 г. – чрез иновации в материалите, чиста енергия, нисковъглероден транспорт и възстановяване на естествените екосистеми. Във вторник компанията обяви, че повече от 300 нейни производители също са се ангажирали с тази цел. Планът на Apple се съсредоточава върху агресивно 75-процентно намаление на общите въглеродни емисии спрямо нивата от 2015 г.
Чрез избягване на дейности, които генерират въглеродни емисии, значително разширяване на възобновяемата енергия в корпоративните операции и веригата на доставки на компанията и проектиране с рециклирани и възобновяеми материали, Apple досега е намалила общите емисии с над 45 процента спрямо 2015 г., като същевременно все още увеличава приходите с над 65 процента в същия период.
Компанията също така представи нов инструмент в приложението Home, наречен Grid Forecast, който информира потребителите, когато тяхната електрическа мрежа има налична по-чиста енергия, така че те да решат кога да използват електричество.
Посланието на Apple за устойчивост
В нов късометражен филм американската актриса Октавия Спенсър играе “Майката природа”, която иска доклад за напредъка на компанията относно целите ѝ, а директорите на различни отдели, включително шефът Тим Кук, представят пред нея плановете си как Apple ще стане напълно въглеродно неутрална до 2023 г.
Скечът започва с Кук, който тихо си преписва реплики в очакване на мистериозна среща, която се оказва със самата „Майката природа“. След като тя пристига с призрачно време, намекващо за нейния подход – други служители на Apple започват да споделят различни актуализации, които компанията е направила за постигане на въглеродна неутралност, отбелязвайки, че доставят повече продукти по океана вместо по въздух, елиминирайки цялата пластмаса от своите опаковки и инвестиции в проекти по целия свят за защита на почвата, растенията и дърветата на Земята.
По време на комедийно напрегнатата среща Спенсър поставя под въпрос редица теми, сред които чистата енергия, материалите и транспорта на компанията. Зрителите могат да усетят тяхната нервност, докато “Майката природа” разглежда внимателно усилията им едно по едно.
Петминутният късометражен филм е създаден с хумор и мисъл. Това не е първият път, в който Apple представя по интересен начин важна, но суха информация.