• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Air France намали наполовина CO2 емисиите при два от своите полети

Георги Желязков от Георги Желязков
3 години преди
в Компании
A A

На 13 април Air France стартира програмата „Air France ACT“, представяща нова стратегия за декарбонизация, целяща 30% по-малко емисии на CO2 (за пътник на километър) до 2030 г. в сравнение с 2019 г., т.е. 12% по-малко общи емисии. За да илюстрира начините, по които може да бъде постигната тази цел, днес компанията изпълни серия от действия на два от своите полети, тръгващи от Париж-Шарл дьо Гол.

Този проект е част от “Skyteam Sustainable Flight Challenge”, инициатива за стимулиране на екологичните иновации. Програмата приканва авиокомпаниите-членки на алианса да се включат в предизвикателството и изпълняват възможно най-екологично отговорните полети от 1 до 14 май 2022 г.

Чрез тази акция Air France възнамерява:

  • да измери и илюстрира ефективността на вече внедрените и доказани методи, като: самолети от ново поколение, устойчиво авиационно гориво (SAF), екопилотиране, използване на електрически обслужващи средства на летищата;
  • да проучи нови възможности, които биха могли да бъдат използвани в бъдеще, като например: изкуствен интелект за оптимизиране на траекторията на полетите или използването на автономни машини за транспортиране на багаж;
  • да предлага на клиентите по-устойчив, местен и сезонен кетъринг, ограничаване на разхищаването на храна, като позволява предварителен избор на менюто на борда, както и ограничаване на употребата на пластмасата за еднократна употреба.

Операцията се проведе на два търговски полета, единият до Монреал, изпълняван от Airbus A350 на 3 май 2022 г., а другият до Лисабон на 4 май 2022 г., обслужван от Airbus A220. Тези самолети от последно поколение, които са в основата на стратегията на Air France за обновяване на флота, консумират от 20% до 25% по-малко гориво от самолетите от предишното поколение. Техният шумов отпечатък е намален с една трета. До 2030 г. тези самолети ще представляват 70% от флота на Air France, в сравнение със 7% днес, благодарение на инвестицията на авиокомпанията в размер на един милиард евро годишно от сега до 2025 г.

Полетът до Монреал беше зареден с 16% устойчиво авиационно гориво (SAF), а полетът до Лисабон с 30% SAF, в сравнение с 1% в момента, използван за полети, излитащи от Франция, съгласно настоящите разпоредби. Тези горива се произвеждат от биомаса, например използвана готварска мазнина. Следователно, те не се конкурират с хранителната индустрия и позволяват средно намаляване от 80% на емисиите на CO2 в сравнение с конвенционалното гориво. Ако вземем примера с използвана растителна мазнина, това означава да се вземе предвид уловения CO2 по време на растежа на растението, първото му ползване като мазнина за готвене, неговото рециклиране и използването му като авиационно гориво.

На земята и на борда, пилотите приложиха техники за екопилотиране, като рулиране само с един работещ двигател на земята и оптимизиране на траектории в реално време, в координация с контрола на въздушното движение.

50% по-малко CO2 емисии

Използването на тези методи позволи редуциране наполовина на CO2 емисиите при всеки от двата полета. Тази операция и значителният ѝ резултат станаха възможни, благодарение на ангажираността на персонала от всички сектори на Air France – пилоти, кабинни екипажи, наземен персонал, карго и персонал за техническа поддръжка, търговски и оперативни отдели. Няколко други компании и партньори също допринасят за това постижение като Airbus, TotalEnergies, Groupe ADP, Servair, Charlatte, Navya, както и летищните оператори в Монреал и Лисабон. Тази съвместна работа е в съответствие с убеждението на Air France, че декарбонизацията на авиационния сектор ще бъде резултат именно от съвместно сътрудничество с производители, авиокомпании, летищни власти, публични власти и национални и международни организации.

Винсент Ечебехер, вицепрезидент по устойчивост и иновации в Air France, заяви: „След обявяването на нашите нови научнообосновани цели за намаляване на емисиите на CO2, за нас беше важно да илюстрираме в конкретни примери как нашият сектор трябва да се трансформира, за да отговори на извънредната климатична ситуация. На два полета, до Монреал и Лисабон, ние включихме нашите партньори и клиенти в процес, насочен към доказване на ефективността на съществуващите процедури и предлагането на нови решения, чрез които ще придвижим усилията си за намаляване на въглероден отпечатък още една стъпка напред. Преходът е сложен, но за нас не е въпрос на избор, а на поети ангажименти. Air France ще стъпи и на опита и иновациите на другите авиокомпании в алианса SkyTeam, които също споделят амбицията да направят въздушния транспорт, съвместим с целите на Парижкото споразумение.”

Данните за намаляване нивото на CO2 емисиите ще бъдат анализирани, заедно с обратната връзка от клиентите, присъствали на двата полета. Тази информация ще бъде използвана в търсене на най-подходящите начини за ограничаване на въглеродния отпечатък.

Данните ще бъдат споделени с другите авиокомпании от алианса на SkyTeam, които взеха участие в Skyteam Sustainable Flight Challenge.

Действия, изпълнявани на всеки етап от пътуването:

Преди полета:

  • До клиентите се изпраща съобщение с молба да ограничат обема и теглото на своя багаж. За да ограничи изхвърлянето на храна, пасажерите се насърчават да избират предварително своите ястия, така че на борда да се доставят само необходимите продукти;
  • В салоните се предлагат по-устойчиви, местни и сезонни продукти и се използват екологични материали;
  • Използване на електрическа наземна самолетообслужваща техника – за транспортиране на екипажите и на товарите.

На борда:

  • Използване на самолети от ново поколение (Airbus A350, Airbus A220), отделящи до 25% по-малко CO2;
  • Използване на 16% устойчиво авиационно гориво (произведено от TotalEnergies) при полета до Монреал и 30% при полета до Лисабон. Това позволи 90% намаляване на емисиите на CO2 (за сравнение средната стойност за индустрията е 80%);
  • Използване на техники за екопилотиране (рулиране само с един двигател, използване на бордови иновации за тактическа оптимизация на траекторията, оптимизиране на изкачване и спускане), позволяващи намаляване на разхода на гориво с 3 до 4% при всеки полет;
  • Използване на техники за екопилотиране (рулиране само с един двигател, използване на бордови иновации за тактическа оптимизация на траекторията, оптимизиране на издигането и снижаването на самолета), позволяващи намаляване разхода на гориво с 3 до 4% при всеки полет;
  • Използване на по-устойчиво оборудване за кетъринг (по-леки колички за хранене от ново поколение, рециклирани и рециклируеми табли, дървени прибори за хранене и бъркалки, хартиени чаши, премахване на индивидуалните пластмасови бутилки);
  • Ограничаване на отпадъците чрез предварителен избор на ястие преди полета и раздаване на комфортни комплекти (произведени от рециклирани материали и съдържащи органична козметика) по заявка в Business и Premium Economy;
  • Разделно събиране на отпадъци на борда: отделяне на пластмасови бутилки, картонени кутии за сок и кенове и др.;
  • Въвеждане на по-устойчива кетъринг услуга, изцяло приготвена във Франция, със 100% вегетарианска оферта при полети със средни разстояния и възможност клиентите, пътуващи до Монреал, да избират преди полета между вегетарианска опция или ястие, включващо месо от Франция или риба от MSC устойчив риболов.
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

климата
Компании

Европейските фирми засилват лобирането за действия в областта на климата

от Danail Kanev
май 14, 2025
0

Европейските компании все повече лобират за решителни действия в областта на климата, установи ново проучване, цитирано от Гардиън. Бизнесът настоява...

Прочети ощеDetails
wizz air
Компании

Wizz Air стартира план за нулеви емисии, фокусиран върху устойчиво авиационно гориво

от Божидара Живкова
май 2, 2025
0

Европейската нискотарифна авиокомпания Wizz Air обяви старта на „Полет към нулеви нетни емисии“ – новата си пътна карта, очертаваща плана...

Прочети ощеDetails
БАТ България насърчава отговорното поведение
Компании

БАТ България насърчава отговорното поведение

от Божидара Живкова
април 30, 2025
0

БАТ България надгражда своята годишна програма за насърчаване на отговорното поведение с превенция срещу изхвърлянето на дребни отпадъци и опазване...

Прочети ощеDetails
DEI Concept
Компании

DEI – неразделна част от стратегията на Astellas

от Божидара Живкова
април 30, 2025
0

Разнообразието, равнопоставеността и включването – това не са просто модерни термини, които се появяват в корпоративни презентации. Това са принципи,...

Прочети ощеDetails
Модни гиганти се обединяват, за да се справят със замърсяването с микрофибър
Компании

Модни гиганти се обединяват, за да се справят със замърсяването с микрофибър

от Денимир Димитров
април 25, 2025
0

Замърсяването с микрофибър се превърна в един от най-належащите екологични проблеми, свързани с модната индустрия. Малки синтетични влакна, освободени от...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Tesla настоява за фундаментална промяна на ESG критериите

Tesla настоява за фундаментална промяна на ESG критериите

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

строителството

Климатичните предизвикателства пред строителството

май 18, 2025
кибератаки

Слънчевите системи може да са изложени на риск от кибератаки

май 17, 2025
общности

Климатично интелигентни общности: Как локалните решения водят до глобално въздействие

май 17, 2025
папа

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

май 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In