Половината от бизнес лидерите отчитат по-високи продажби и по-ниски разходи от инициативи за устойчивост в компаниите им. Това показват данни от ново проучване, публикувано от ERM Sustainability Institute, Salesforce, GlobeScan, Accounting for Sustainability и SustainableIT.org.
Данните показват, че 60% от участниците отчитат подобрено привличане и задържане на служители, а половината казват, че имат по-високи продажби и по-ниски разходи, въпреки че само около една трета от компаниите са интегрирали силно устойчивостта във вземането на решения.
В проучването са участвали 320 души, 75% на ниво C-Suite, Director и Management. Докладът следва подобно проучване, публикувано в началото на 2024 г. от Salesforce и Globescan.
Най-важните акценти от доклада
Докладът установява, че 2/3 от ръководителите съобщават, че устойчивостта е много важна за търговския успех на техните компании. Най-важните ползи включват подобрена репутация на бранда (74%), следвани от по-силни връзки със заинтересованите страни и общността (70%), привличане и задържане на служители (61%), нарастващи продажби с 49%, както и повишена ефективност и намалени разходи с 50%.
Също така 56% от респондентите казват, че действията за устойчивост са помогнали за стимулиране на устойчивостта на веригата за доставки спрямо само 44% миналата година.
Въпреки ползите, само 37% от участниците казват, че устойчивостта е силно интегрирана в техните бизнес стратегии, като процентът е същият като миналата година. Като цяло 44% от респондентите казват, че задължителното отчитане на устойчивостта стимулира сътрудничеството в подкрепа на възможностите за създаване на стойност, а други 35% посочват само ползите от създаване на стойност.
По функции, финансовите лидери са най-склонни да цитират възможности за създаване на стойност от задължителното отчитане на устойчивостта – 61%, в сравнение с 45% от ИТ директорите и само 39% от специалистите по устойчивост.
Финансите и технологиите се разглеждат като ключови функции в рамките на организациите за напредък в устойчивостта, цитирани съответно от 77% и 76% от анкетираните като важни. Въпреки това, респондентите съобщават за ниски нива на увереност в своите умения за устойчивост, като само 32% от финансовите лидери и 23% от ИТ докладват за „високо“ или „много високо“ разбиране за устойчивостта.
Докладът установява още, че само около 30% от компаниите имат достъп до висококачествени данни за устойчивост, което е леко увеличение от 27% миналата година. Само 6% от анкетираните казват, че изкуственият интелект вече е предоставил значителна стойност за устойчивостта, докато 50% очакват, че AI ще стане по-ценен през следващите 2 години.