• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

17 авиолинии обвинени в грийнуошинг пред Европейската Комисия

Денис Българанов от Денис Българанов
2 години преди
в Uncategorized
A A

23 организации за защита на потребителите от 19 държави са обединени в обвинение срещу 17 авиокомпании в Европа. Оплакването гласи, че авиолиниите подвеждат потребители, че един полет може да бъде въглеродно неутрален или екологичен.

Тези твърдения организациите наричат „грийнуошинг“ – измиване на имиджа на замърсител с пооформени зелени инициативи. Формалното оплакване е отправено към Европейската комисия и организациите за защита на потребителите от BEUC (Европейската потребителска организация).

Последната обединява неправителствени организации от страните в Европа. Според българската асоциация „Активни потребители“, която също участва в обвинението, въздушният транспорт не е екологичен.

Страните в спора

В обвинението са споменати седемнайсет авиолинии от цяла Европа, включително Air Baltic, Air Dolomiti, Air France, Austrian, Brussels Airlines, Eurowings, Finnair, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, SAS, SWISS, TAP, Volotea, Vueling, Wizz Air. Обвиненията на BEUC се позовават на Директивата за нелоялни търговски практики на ЕС от 2005 г.

От страната на потребителските организации са застанали представители на 19 държави, от Белгия до Унгария, от Норвегия до Испания и от Германия до Гърция, като България е представена от асоциация „Активни потребители“.

Въглеродният офсет не е възможен

Според организациите, услугите, които линиите предлагат за въглероден офсет, натурализиране или компенсиране на емисиите от полета, са силно съмнителни. Тяхното твърдение е, че ползите за климата от подобни инициативи са много спорни, докато емисиите на един полет са съвсем реални.

Авиолиниите също така подвеждат потребители като слагат надценка, с която потребителите могат да допринесат за разработката на устойчиво самолетно гориво. В прессъобщение организациите заявяват, че подобни горива са далеч от комерсиална експлоатация, обаче.

Същевременно, нов закон на ЕС задължава авиолиниите да използват устойчиво гориво, но то трябва да е 2% до 2025 г. и 6% до 2030 г. Истинско разрастване на този сектор би бил възможен само след 2030 г.

Организациите заявиха още, че твърдението на авиокомпаниите за летенето като нещо устойчиво, отговорно и „зелено“ е подвеждащо. Според тях, няма нито една приложена стратегия до този момент, която е способна да спре емисиите на парникови газове от сектора.

Отговорът на авиолиниите

Търговската асоциация Авиолинии за Европа (Airlines for Europe) представляваща големите авиолинии, сподели, че компаниите винаги отговарят на потребителското търсене за прозрачност, предаде EURACTIV.

Говорител на Авиолинии за Европа каза, че компаниите напълно разбират колко е важна прозрачната комуникация що се отнася до инициативи за офсет и устойчиво гориво. Също така, потвърди, че целият сектор работи за постигането на нетно нулеви емисии до 2050 г.

За конкретния случай, говорителят напомни, че инициативите за компенсиране на емисии постепенно ще започнат да отпадат, когато устойчивите самолетни горива вземат превес в сектора.

 

Още по темата: 

Goldman Sachs е глобена с 4 млн. долара заради грийнуошинг

Тагове: авиолиниивъглероден офсетгрийнуошингемисиикомпенсиранесамоелтитоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

дрехи, модна индустрия
Uncategorized

Как дрехите под наем могат да станат по-успешни?

от Божидара Живкова
април 3, 2025
0

Високите разходи за пране и складиране са сред предизвикателствата пред стартиращите компании за даване на дрехи под наем. Този тип...

Прочети ощеDetails
Тръмп
Uncategorized

Тръмп наложи 25% мито върху вноса на автомобили в САЩ

от Божидара Живкова
март 27, 2025
0

Президентът на САЩ Доналд Тръмп наложи 25% мито върху вносните превозни средства, разширявайки световната търговска война и предизвиквайки критики и...

Прочети ощеDetails
ESG&FRIENDS 2025
Uncategorized

ESG&FRIENDS 2025: Форумът, който вдъхновява промяна и растеж

от Божидара Живкова
февруари 5, 2025
0

ESGnews.bg за четвърта поредна година ще предложи вълнуваща и иновативна рамка на форума ЕSG&FRIENDS 2025, който вдъхновява промяна и растеж...

Прочети ощеDetails
Кръгови модели в aерокосмическата индустрия
Uncategorized

Кръгови модели в aерокосмическата индустрия

от Денимир Димитров
декември 6, 2024
0

Аерокосмическият и отбранителният сектор все повече проучва начини за възприемане на принципите на кръговата икономика. В статията се разглежда какви...

Прочети ощеDetails
Европейски парламент
Uncategorized

ЕП одобри Илиана Иванова за член на Европейската сметна палата

от Божидара Живкова
ноември 26, 2024
0

Европейският парламент одобри Илиана Иванова за член на Европейската сметна палата (ЕСП) от България. Кандидатурата ѝ бе подкрепена с 581...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Париж изгражда седалките за Олимпиадата от пластмасови отпадъци

Париж изгражда седалките за Олимпиадата от пластмасови отпадъци

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

инфраструктура

Зелената и синята инфраструктура могат да направят градовете по-устойчиви на изменението на климата

юли 12, 2025
климатични технологии

Защо сега не е моментът да се пестят инвестиции в климатични технологии?

юли 12, 2025
папа

Защо папа Лъв XIV отслужи „зелена литургия“?

юли 11, 2025
мебели

Мебелната индустрия в Европа настоява за намаляване на бюрокрацията

юли 11, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In