ESG News

100% от опаковките на всички Coca-Cola продукти вече са рециклируеми

Компанията отчита намаляване на преките въглеродни емисии с 30%, спестявайки над 90 483 тона от цялостната си дейност

Споделяне:

Системата на Coca-Cola в България купува стоки и услуги на стойност над 131 млн. лева от местни доставчици за 2021 г., с което затвърждава подкрепата си към българската икономика. Това отчита Докладът за устойчиво развитие за 2020 – 2021 г., представен от компаниите в групата. Икономическото ѝ въздействие през изминалата година се изразява в добавена стойност от 640 млн. лв. Извън прекия принос, всяко едно работно място в Системата поддържа четири външни работни места, а всеки 1 лев, изхарчен за напитки на Coca-Cola, води до 75 стотинки приходи за България.

Групата, чийто икономически принос се равнява на 0.5% от БВП на страната за 2021 г., е успяла да изпълни предварително част от дългосрочните си цели в сферата на устойчивото развитие, показва още докладът. 100% от опаковките на всички Coca-Cola продукти вече са рециклируеми, като в същото време компанията отчита намаляване на преките въглеродни емисии с 30%, спестявайки над 90 483 тона въглеродни емисии от цялостната си дейност в страната за 2020 г. и 2021 г. Факт е и рекордното понижение на потреблението на вода в заводите в Костинброд и Банкя – с 16%, като компанията вече е член и на Alliance for Water Stewardship (AWS).

„Географският отпечатък на Coca-Cola Hellenic обхваща вече 29 държави и във всяка от тях ние вярваме, че ангажимент на добрите компании е не само да предлагат отлични продукти и услуги, но и да допринасят устойчиво за общото ни по-добро бъдеще. Радвам се, че благодарение на нашето 24/7 портфолио и усилията на всички близо 3 000 колеги в семейството на Coca-Cola в България, успяхме да се адаптираме ефективно към новата реалност и в същото време изпълнихме поетия ангажимент да подкрепяме екипа си, нашите над 40 000 клиенти и партньори и обществото като цяло“, споделя Юрг Буркхалтер, изпълнителен директор на “Кока-Кола ХБК България”.

„Постигнатите резултати ни дават стимул да поемем още по-смели ангажименти, а именно – до 2040 г. да постигнем нетни нулеви емисии, а до 2030 г. да събираме и рециклираме 100% от опаковките, които пускаме на пазара. Целите са амбициозни, но постижими. Неслучайно и тази година Кока-Кола ХБК бе определена като най-устойчивата компания за напитки в Европа и е в топ 3 в света според Индекса на Дау Джоунс“, добави той.

Компанията вече направи първата значима стъпка по изпълнението на стратегията „Свят без отпадъци“, а следващата голяма цел е до 2030 г. опаковките ѝ да са съставени от минимум 50% рециклиран материал. “И тъй като знаем от опит, че в основата на прогреса стоят иновациите, продължаваме да надграждаме устойчивите си решения. Новите ни прикрепени капачки към бутилките с минерална вода „Банкя“ вече улесняват събирането и рециклирането на цялата опаковка, а картонената технология KeelClip на мултипак от 6 кена Coca-Cola ще спестява 2 тона опаковъчно фолио в България годишно.”

Безалкохолната индустрия в България е намалила с 15.2% калориите в продуктите си за последните 5 години. Средно със 6.7% е по-малко захарта в 100 ml напитка в сектора.

“Така, потребителите са консумирали 3 497 тона по-малко захар”, каза Дора Стрезова-Николова, изпълнителен директор на Кока-Кола България.

Принос към местната икономика за 2021 г.

Системата в България генерира и 1% от данъчните приходи на страната, като внася 41 млн. лева в данъци и допринася непряко за още 237 млн. лева, от които 143 млн. лева са данък добавена стойност. Сумата, внесена в държавния бюджет, се равнява на 1/2 от държавния бюджет за култура на година или на годишните разходи за образование на около 95 000 ученици.

Зад произведените от компанията 355 милиона литра напитки стоят редица иновации, както и инфраструктурни проекти в заводите ѝ в Костинброд и Банкя на обща стойност от 12 млн. лева.

Производство и верига на доставките

В период на безпрецедентни за икономиката трудности, продиктувани от пандемията от коронавирус, Кока-Кола затвърждава ангажираността и усилията си с покриване и на целите си за устойчиво развитие. През 2021 г. компанията постига намаление на общото количество отпадък от производствените си процеси с 23% спрямо 2019 г., а 48% от използваната енергия е от възобновяеми и чисти източници. Производството в завода в Банкя разчита на 100% зелена енергия. Намалени са и въглеродните емисии на единица произведена напитка с 37% спрямо 2019 г, като енергията, необходима за производство на 1 литър напитка, е с 10% по-малко.

Подкрепа на общностите

Екипът на Системата на Кока-Кола вярва, че основна стъпка към по-добро бъдеще е качественото образование, развиването на потенциала на младите хора и тяхната подготовка за успешен кариерен път. Експертите в компанията ежегодно подкрепят младежи в тяхното професионално развитие чрез специализирани уебинари, кариерни следобеди и обучения за повишаване на личностни умения и бизнес компетенции в областите: продажби, финанси, бизнес планиране, управление на проекти и други.

В периода 2020-2021 те са отделили стотици часове, за да повишат мотивацията, знанията и уменията на близо 10 000 младежи в рамките на програмата Youth Empowered, както и да подкрепят като доброволци редица екологични и благотворителни инициативи.

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ