• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Законът за цифровите услуги на ЕС влиза в сила тази седмица

Божидара Живкова от Божидара Живкова
2 години преди
в Регулации
A A

Законът за цифровите услуги на ЕС, който влиза в сила тази седмица, води до големи промени в начина, по който интернет гигантите работят в Европа. Той ще засегне някои от най-големите технологични и социални медийни компании в света, включително Google, Facebook и TikTok.

Целта е регулиране на интернет гигантите, предпазване на потребителите онлайн и спиране на разпространението на вредно съдържание, което е или незаконно, или нарушава условията на услугата на платформата, предава Euronews Green.

Законът също така се стреми да защити основните права на европейците, като неприкосновеността на личния живот и свободата на словото. ЕС отдавна е световен лидер в репресиите срещу технологичните гиганти и те трябва да започнат да следват правилата на DSA от петък. Неспазването може да доведе до милиарди евро глоби.

Кои платформи са засегнати?

До момента са засегнати 19 платформи, включително осем платформи за социални медии: Facebook, TikTok, Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn, Pinterest и Snapchat. Има и пет засегнати онлайн търговеца: Amazon, Booking.com, китайският Alibaba, AliExpress и германският Zalando.

Магазините за мобилни приложения Google Play и App Store на Apple също са предмет на новите правила, както и Search на Google и търсачката Bing на Microsoft.

Списъкът на ЕС се основава на това колко потребители има дадена платформа. Тези с 45 милиона (10 процента от населението на ЕС) или повече, ще бъдат изправени пред най-високото ниво на регулиране на DSA.

DSA: Какви промени предстоят?

Платформите започнаха да въвеждат нови начини европейските потребители да маркират незаконно онлайн съдържание и опасни продукти, които компаниите ще бъдат задължени да премахват бързо и обективно.

Amazon отвори нов канал за докладване на предполагаеми незаконни продукти и предоставя повече информация за търговци от трети страни.

TikTok даде на потребителите “допълнителна опция за докладване” за съдържание, включително реклама, което според тях е незаконно. Категории като реч на омразата и тормоз, самоубийство и самонараняване, дезинформация или измами, ще им помогнат да определят проблема.

След това „нов специализиран екип от модератори и правни специалисти“ ще определи дали маркираното съдържание нарушава политиките му, или е незаконно и трябва да бъде премахнато, според приложението на китайската компания майка ByteDance.

TikTok казва, че причината за свалянето ще бъде обяснена на лицето, което е публикувало материала, и на този, който го е маркирал, и решенията могат да бъдат обжалвани.

Потребителите на TikTok могат да изключат системи, които препоръчват видеоклипове въз основа на това, което потребителят е гледал преди това, тъй като често те водят потребителите на социални медии до все по-екстремни публикации. Ако персонализираните препоръки са изключени, емисиите на TikTok вместо това ще предлагат видеоклипове на европейски потребители въз основа на това, което е популярно в техния район и по света.

DSA забранява насочването на реклами към уязвими категории хора, включително деца.

Snapchat обяви, че рекламодателите няма да могат да използват инструменти за персонализиране и оптимизация за тийнейджъри в ЕС и Обединеното кралство. Междувременно потребителите на Snapchat, които са на 18 и повече години, ще получат повече прозрачност и контрол върху рекламите, които виждат, включително “подробности и прозрения” защо им се показват конкретни реклами.

TikTok направи подобни промени, като попречи на потребителите от 13 до 17 години да получават персонализирани реклами “въз основа на техните дейности във или извън TikTok”.

Как реагираха компаниите на промените?

Zalando, немски онлайн търговец на мода, подаде правна жалба за включването си в списъка на DSA с най-големите онлайн платформи, като твърди, че се третира несправедливо. Въпреки това, компанията подкрепя DSA, според Орели Каулие, ръководител на Zalando по обществените въпроси за ЕС.

Amazon е завела подобен иск във висш съд на ЕС.

Компаниите, които не спазват правилата, могат да бъдат изправени пред глоби до 6 процента от глобалните си приходи – което може да възлиза на милиарди. Те дори могат да бъдат забранени от ЕС за неспазване на правилата.

Въпреки това няма да има веднага глоби за отделни нарушения. DSA по-скоро е предназначен да даде на ЕС представа за алгоритмите на компаниите, за да види дали имат правилните процеси и да разберат как платформите работят и допринасят за отрицателните ефекти. Това включва разглеждане на начина, по който платформите работят със системи за цифрова реклама, които могат да се използват за профилиране на потребителите за вреден материал като дезинформация, или как функционират техните системи за стрийминг на живо, които могат да се използват за незабавно разпространение на терористично съдържание.

Съгласно правилата най-големите платформи ще трябва да идентифицират и оценят потенциалните системни рискове и дали правят достатъчно, за да ги намалят. Тези оценки на риска трябва да бъдат направени до края на август и след това ще бъдат подложени на независим одит.

Прочетете още:

ЕС прие правилата за докладване за вносителите на продукти

Тагове: AmazonDSAFacebookInstagramLinkedInTikTokTwitterYouTubeЗакон за цифровите услуги на ЕСправилатехнологични компаниитоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

CBAM
Регулации

ЕС облекчава правилата на CBAM за МСП

от Danail Kanev
май 20, 2025
0

Комисията по околна среда на Европейския парламент одобри ключови промени в Механизма за корекция на въглеродните емисии на границите (CBAM)...

Прочети ощеDetails
договор
Регулации

Нов договор затяга контрола върху екопрестъпленията

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Съветът на Европа прие международен договор, който ще помогне на страните членки да се справят със сериозни екологични престъпления, предава...

Прочети ощеDetails
България
Регулации

България плаща глоба на ЕС заради електромобили

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Правителството на България взе решение да бъдат отпуснати 3 115 638 лева от централния бюджет за изплащане на санкцията, която...

Прочети ощеDetails
либерализацията
Регулации

Либерализацията на пазара на тока се отлага за неопределено време

от Danail Kanev
май 13, 2025
0

Либерализацията на пазара на електроенергия за битовите потребители, се отлага за неопределен срок от време. Това заяви председателят на Комисията...

Прочети ощеDetails
САЩ и Китай
Регулации

САЩ и Китай се разбраха за митата

от Danail Kanev
май 13, 2025
0

САЩ и Китай отложиха с 90 дни влизането в сила на някои от наложените мита за внос, отбелязвайки деескалация на...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Делото “Марица изток” 2 и бъдещето на въглищните райони в България

Делото "Марица изток" 2 и бъдещето на въглищните райони в България

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

Amazon

Инвеститорите на Amazon отхвърлиха всички предложения на акционерите

май 23, 2025
климата

Развитие на интелигентно банкиране, съобразено с климата и устойчивостта

май 23, 2025
авокадото

Вредно ли е авокадото за околната среда?

май 23, 2025
Шотландия

Шотландия незабавно трябва да намали емисиите си

май 23, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In