ESG News

Търсене
Close this search box.
Търсене
Close this search box.

Volvo тества електрически камиони, задвижвани с водород

Заради възможността да използват водород за производство на собствено електричество, камионите са подходящи за дълги разстояния

Споделяне:

Volvo Trucks съобщи в понеделник, че тества новите си електрически камиони с водородни горивни клетки по обществени пътища. Това бележи важен ход по пътя към изпълняване на устойчивите цели на компанията, пише ESG Today.

Транспортният гигант обяви плановете си да добави електрически камиони с горивни клетки към продуктовото си портфолио миналата година. Така разширява своята гама от въглеродно неутрални превозни средства, която включва електрически камиони и камиони, работещи с биогаз.

Камионите с горивни клетки са подходящи за дълги разстояния. Това се дължи на възможността да произвеждат собствено електричество, без да имат нужда от често зареждане на батерии. Те са особено подходящи за райони с ограничен брой зарядни станции.

Volvo съобщи, че електрическите камиони с горивни клетки ще бъдат налични през втората половина на това десетилетие. Тестовете с превозвачи ще започнат няколко години преди пускането им на пазара.

Трябва да действаме сега, за да спрем глобалното затопляне. Независимо от маршрута или къде по света работят нашите клиенти, чакането не е опция. След няколко години нашите клиенти ще могат напълно да премахнат емисиите на въглероден диоксид от своите камиони“, каза Роджър Алм, президент на Volvo Trucks.

Volvo и Daimler работят рамо до рамо

Volvo и Daimler обединяват усилията си, за да ускорят разработването на системи с горивни клетки за тежкотоворани автомобили. През 2021 г. компаниите стартираха съвместното предприятие, „Cellcentric“. То е насочено към изграждането на едно от най-големите серийни производства на системи с горивни клетки в Европа. За теста Volvo експлоатира камионите в Северна Швеция, над Арктическия кръг.

Камионите работят седем дни в седмицата и при всякакви климатични условия. Условията по обществените пътища в Северна Швеция са тежки заради вятъра и многото сняг. Те представляват идеална среда за тестване. Имам удоволствието да кажа, че тестовете вървят добре“, споделя Хелена Алсио, вицепрезидент по продуктовото управление на силовите агрегати.

Прочетете още:

Португалия тества 100% електрически камион за събиране на отпадъци

Запишете се за нашия бюлетин

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ