• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Виетнам атакува азиатския пазар с електромобил за $9000

VinFast пуска електрически мини-СУВ модел за продажба и в Европа през 2025 г.

Danail Kanev от Danail Kanev
11 месеца преди
в Компании
A A
Виетнам

Снимка: Facebook/VinFast

Виетнамската автомобилна компания VinFast, която за кратко беше третата най-скъпа в света, има голям проблем – не може да продаде достатъчно много коли, предава АП.

Неработещите фабрики изразходват средства, а финансовото здраве на фирмата е поставено на карта. След като установи, че американският пазар е “костелив орех”, VinFast се надява нейната най-малка и най-евтина кола – дългият едва 3 м изцяло електрически мини-СУВ модел VF3 и струващ само 9200 долара – да стане “националната кола на Виетнам” и да спечели потребителите в Азия.

Проектирана специално за виетнамския и други азиатски пазари, VF3 има за цел да спечели масовия потребител, посочва компанията. Тя очаква колата да се продава по-добре от предходните модели, които бяха предвидени основно за износ.

Проблеми

VinFast  мечтаеше да влезе в лигата на големите автопроизводители, след като през миналата година започна да продава колите си в САЩ, започна да предлага акциите си на Уолстрийт в индекса “Насдак”, а пазарната ѝ оценка миналия август дори надмина тези на General Motors и Ford.

Впоследствие обаче инвеститорският ентусиазъм охладня, а акциите на компанията спаднаха под 4 долара при достигнат пик от 82,35 долара.

Строителството на голям завод VinFast в Северна Каролина на стойност от 4 милиарда долара се бави, а в Калифорния компанията има правни проблеми заради катастрофа с четири жертви. Налице са и казуси около патентите.

Бъдещето на VinFast обаче е важно за Виетнам, тъй като неговата компания майка Vingroup играе сериозна роля във виетнамската икономика като цяло. Конгломератът е създаден през 90-те години на 20 век в Украйна, отначало произвежда нудъли, а сега е навлязъл във всички възможни сфери.

През миналата година VinFast отчете загуба от 2,39 милиарда долара въпреки ръст на приходите от 90 на сто. За да ги покрие поне отчасти, наскоро компанията продаде печелившото си подразделение за недвижими имоти Vincom Retail.

Основателят на Vingroup Фам Нат Вуон, задели 1 милиард долара от личното си богатство, за да подкрепи VinFast. Други 11,4 милиарда долара за отпуснати от компанията майка, сочат данни на американската Комисия за ценни книжа и стокови борси.

„Никога няма да оставим VinFast да фалира“, заяви милиардерът по време на общото събрание на компанията през април.

Какви са предимствата на VF3?

Моделът VF3 първоначално ще се продава на развиващите се пазари в Азия, където се очаква потребителите да не са толкова придирчиви, колкото са в САЩ.

С дължина от 3,1 м и ширина и височина от по 1,6 м, петместната кола може да се промъква лесно по тесните улици на азиатските градове.

Целта на VinFast е да продаде 20 000 коли от този модел във Виетнам през настоящата година, като доставките ще започнат през август. Тя вече се продава онлайн през популярния в югоизточна Азия уебсайт Shopee, като първоначалният депозит възлиза на 2000 долара. През първите три дни след пускането на колата онлайн тя е била поръчана от 27 000 души, посочват от компанията.

VinFast планира да пусне малкия електромобил на пазара във Филипините още тази години, а догодина – и в Индонезия, САЩ и Европа. През април компанията откри първия си шоурум в Джакарта и досега успя да продаде 600 от своите СУВ модели на местни компании.

Виетнамската фирма вече навлиза и в Индия, където започна да строи свой завод.

Тагове: VinFastВиетнамелектромобилитоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

климата
Компании

Европейските фирми засилват лобирането за действия в областта на климата

от Danail Kanev
май 14, 2025
0

Европейските компании все повече лобират за решителни действия в областта на климата, установи ново проучване, цитирано от Гардиън. Бизнесът настоява...

Прочети ощеDetails
wizz air
Компании

Wizz Air стартира план за нулеви емисии, фокусиран върху устойчиво авиационно гориво

от Божидара Живкова
май 2, 2025
0

Европейската нискотарифна авиокомпания Wizz Air обяви старта на „Полет към нулеви нетни емисии“ – новата си пътна карта, очертаваща плана...

Прочети ощеDetails
БАТ България насърчава отговорното поведение
Компании

БАТ България насърчава отговорното поведение

от Божидара Живкова
април 30, 2025
0

БАТ България надгражда своята годишна програма за насърчаване на отговорното поведение с превенция срещу изхвърлянето на дребни отпадъци и опазване...

Прочети ощеDetails
DEI Concept
Компании

DEI – неразделна част от стратегията на Astellas

от Божидара Живкова
април 30, 2025
0

Разнообразието, равнопоставеността и включването – това не са просто модерни термини, които се появяват в корпоративни презентации. Това са принципи,...

Прочети ощеDetails
Модни гиганти се обединяват, за да се справят със замърсяването с микрофибър
Компании

Модни гиганти се обединяват, за да се справят със замърсяването с микрофибър

от Денимир Димитров
април 25, 2025
0

Замърсяването с микрофибър се превърна в един от най-належащите екологични проблеми, свързани с модната индустрия. Малки синтетични влакна, освободени от...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
ЕНП

ЕНП предлага Зелената сделка и да се превърне в „Зелена сделка за растеж“

Последни новини

кибератаки

Слънчевите системи може да са изложени на риск от кибератаки

май 17, 2025
общности

Климатично интелигентни общности: Как локалните решения водят до глобално въздействие

май 17, 2025
папа

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

май 16, 2025
химикали

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

май 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In