Темите за устойчивото развитие и екологична съобразност на продуктите и услугите, които потребителите използват в ежедневието си, заемат все по-голямо място в политиките на големите компании. Освен това интересът на хората, търсещи постоянно решения за по-целесъобразно поведение, изгражда нови навици и дава стимул на отговорните бизнеси да създават редица екоиновации.
Електромобилността също е област, набираща скорост не само в Европа, но и по света, и все повече бива разглеждана и насърчавана като екологичната опция за транспорт. Тенденция е на пазара да навлизат все повече електрическите превозни средства и техните разновидности, които определяме вече не като бъдеща добра практика, а като задължителна част от настоящето.
Опазването на околната среда и борбата с климатичните промени са основополагащи и за корпоративните ценности на Пощенска банка. Като отговорна финансова институция и водещ фактор в нововъведенията и формирането на посоките на развитие на сектора в страната, банката отчита значението на екологичните и климатичните аспекти от дейността си в процеса на вземането на ключовите управленски решения.
Зелена светлина за нови възможности
Сред последните мащабни проекти, които Пощенска банка предприема в тази насока, е процесът по обновяването на служебния автопарк, като компанията инвестира в над 50 автомобила с хибридно захранване, които да служат за бизнес целите ѝ. Те комбинират мощността на батерията с двигателите с вътрешно горене и със сигурност са значима инвестиция, която допринася за по-екологосъобразна среда и генериране на по-малко вредни емисии сред природата.
Едни от най-ключовите области, в които най-често компаниите насочват усилията си за управление на въздействията си върху изменението на климата и околната среда, са намаляване на въглеродните емисии от консумацията на електроенергия и използването на хартия и вода. И в тази връзка финансовата институция стартира мащабен фотоволтаичен проект в Централната си бизнес сграда. Реализацията му ще позволи намаляването на въглеродния отпечатък и същевременно ще мотивира служителите да бъдат по-отговорни, но и горди, че техния работодател имплементира най-новите технологии за устойчивост.
Финансови решения за устойчив рестарт
Освен различните вътрешни инициативи, които Пощенска банка предприема по темата за устойчиво развитие, финансовата институция разполага и с богато портфолио от зелени продукти и услуги, насочени към своите клиенти и партньори. Специалният „ЕКО автокредит“ е разработен в синхрон със стратегията ѝ да подпомага зелената трансформация, като предлага атрактивни условия за финансиране на изцяло електрически автомобили, щадящи околната среда. И тъй като европейските институции работят по новите стандарти, които ще изискват все по-строги регулации и по-високи норми за бензиновите и дизеловите двигатели, можем да заявим, че бъдещето определено е на електрическите и хибридни модели. Защото притежанието на такъв тип автомобил е свобода както за собственика му, така и за природата.
Екипът на финансовата институция твърдо вярва, че развитието на дългосрочната устойчивост на бизнеса е тясно свързано с цялостното развитие на обществото и повишаване на неговото цялостно благосъстояние. С финансовото си решение „Зелен кредит“ банката насърчава малките бизнеси, които имат зелени идеи да ги реализират свободно с нейната подкрепа. Той е насочен към екологични проекти на компании, които имат ясни цели как могат да редуцират отпечатъка си в природата.
Като модерна компания, работеща с отношение към опазването на околната среда, финансовата институция бе сред първите, които въведе иновативен начин за потвърждение на платежни документи с дигитален подпис. Благодарение на тази възможност, разходите за хартия са намалени с 43%. Пощенска банка непрекъснато разработва иновативни дигитални решения за своите клиенти, като им предлага удобството на банкиране от различни канали по всяко време и от всяко място и им помага да минимизират прякото си въздействие върху околната среда.
Дигиталният портфейл ONE Wallet
Пример за това са дигиталният портфейл ONE wallet, мобилната иновация Smart POS by Postbank, която превръща смартфона в ПОС терминал и е с добавена стойност за всеки собственик на малък или среден бизнес, заедно с обогатените функционалности на нейните дигитални зони за експресно банкиране, които дават възможност на потребителите да банкират самостоятелно. Клиентите получават електронна бележка при извършване на банкова операция или трансакция в дигиталните зони на банката и това не само улеснява процеса, но и пести хартия, с което компанията отново помага на природата.
Пощенска банка е и единствената банка в България, която в рамките на организационната си структура има Зелен борд и звено „Екологичен офис“, които работят за защита на околната среда както по отношение на ограничаването на ресурсите, използвани от финансовата институция, така и спрямо нейната финансираща дейност. Многопластовата политика за корпоративна социална отговорност на Пощенска банка е забележителна. Всяка година компанията реализира заедно със своите служители множество зелени проекти и инвестира в инициативи, свързани с насърчаване на образованието, спорта и предприемачеството у нас.
Повече информация за стратегическата визия и устойчива корпоративна политика на Пощенска банка може да бъде открита на официалния сайт на компанията.