Unilever обяви, че ще предостави безплатен лиценз на индустрията за сладолед за 12 патента. Решението идва след два успешни пилотни проекта за затопляне на фризери за сладолед. Достъпът до тези патенти ще помогне на индустрията да преформулира сладоледените продукти, които остават в добро състояние при температури от -12°C, вместо сегашния индустриален стандарт от -18°C, предава ESGnews.com.
Надяваме се, че чрез споделянето на тези пантенти с други производители на сладолед, индустрията по целия свят ще може да премине към по-енергийно ефективни фризери”, посочват от Unilever.
Миналата година компанията обяви своята амбиция да повиши температурите, при които сладоледът може да стои във фризерите, без да се променя неговото качество и потребителското изживяване. Оттогава изследванията, проведени в Colworth, Global Ice Cream R&D Center на Unilever и два пилотни проекта в Германия, потвърдиха възможността за намаляване на 25% от енергията за фризерите и увеличаване на температурата в тях до -12°C. Това не само ще намали консумацията на енергия, но и разходите за производителите.
Имаме удоволствието да предприемем тази следваща стъпка в нашата работа за повишаване на температурата на нашите фризерни шкафове за сладолед. Чрез предоставянето на безплатен неизключителен лиценз за тези 12 патента за преформулиране, ние се надяваме, че нашите колеги и партньори от целия сектор на сладоледа ще се възползват и ще работят за справяне с емисиите в индустрията.
Ние вярваме, че чрез сътрудничество можем да намалим въздействието на студената верига върху околната среда, като същевременно продължаваме да доставяме качествените сладоледени продукти, които нашите потребители обичат”, коментира Анди Щело, Главен директор по научноизследователска и развойна дейност Ice Cream в Unilever.
Емисии от фризерите за сладолед
Емисиите от фризерите за сладолед генерират около 10% от отпечатъка на парниковите газове във веригата на стойността на Unilever.
Планът за действие за климатичния им преход излага пътната карта на компанията за постигане на целите си в областта на климата, включително постигане на нетни нулеви емисии по веригата на стойността до 2039 г. и научно обоснована цел за намаляване наполовина на въздействието на емисиите на нейните продукти върху потребителите, използвани до 2030 г., спрямо базовата линия от 2010 г.
Относно фризерите за сладолед, компанията планира намаляване на консумацията на енергия чрез иновация на основните технически компоненти (напр. компресори), проучване на програми, които ще позволят на фризерите да се захранват от възобновяема електроенергия и работа за „затопляне“ на фризерите.
Прочетете още: