Uber представи няколко нови продукта, чиято цел е насочването на клиентите към по-зелен избор. Продуктите, представени в Лондон, са част от решенията, които – според компанията, ще помогнат за постигането на устойчивите ѝ цели. От Uber очакват да са въглеродно неутрална компания на пазарите в Северна Америка и Европа до 2030 г., както и глобално до 2040 г.
Компанията съобщи, че Uber Eats също се цели към въглеродна неутралност до 2040 г. Амбициозният план обаче ще изисква всичките 800 000 ресторанта в платформата също да последват този пример.
Амбициозните планове на Uber
През миналата година компанията пусна опцията Comfort Electric, в която могат да се включат само шофьори на премиум модели, като Tesla, Polestar и Ford Mustang Mach-E. Тя допълва досегашната програма Uber Green, която вече е налична и в Австралия. От компанията дават допълнителен долар на шофьорите към всеки курс, ако използват електрически автомобили.
Всеки потребител на приложението на Uber вече ще може да се информира и за емисиите, които се освобождават в атмосферата от неговата собствена услуга. На шофьорите на електрически автомобили пък ще се показват наличните възможности за зареждане на превозното средство.
Повечето от пътуванията с коли на Uber обикновено завършват на летищата в големите градове. Ето защо от компанията обявиха „специални зелени стоянки“, на които клиентите могат да открият електрически автомобили. На шофьорите си Uber предлага безплатно презареждане на колата на летищата, участващи в програмата.
По последни данни компанията има 60 000 шофьори, използващи електрически автомобили в Северна Америка и Европа. Общо 10 000 от тях са съсредоточени само в Лондон.
От Uber са поставили цел до 2025 г. да разполагат с изцяло електрически автопарк в британската столица.
Разбира се, преминаването към електрически автомобили няма да е лесна задача. Шофьорите са външни хора за компанията и използват собствените си автомобили. Ето защо от Uber са наясно, че не могат да ускорят процеса.
От днешна гледна точка, електрическите автомобили са по-скъпи от бензиновите и дизеловите коли, но за сметка на това поддръжката им, както и разходите за тяхното зареждане, са по-ниски спрямо останалите.
Именно този по-висок първоначален разход може да се окаже пречка за част от шофьорите.
С мисъл за природата
Uber добавя и опция, която позволява на потребителите да избират ресторанти, предлагащи екологични опаковки. Първоначално тази възможност ще имат клиентите на компанията в Лондон, Париж, Амстердам, Ню Йорк, Сан Франциско и Тайпе.
От дружеството насърчават и използването на велосипеди и споделени коли за доставки на храна. Повечето колела ще са налични за ползване след подписването на партньорството с Tembici в Латинска Америка.
От Uber възобновяват услугата си за споделени автомобили. Това се случва след покупката на австралийската компания Car Next Door, с което тя ще е налична в Австралия, както и в Бостън, и в Торонто.
Още по темата:
Копенхаген инвестира в услуги за споделяне на електрически автомобили