Световният икономически форум (WEF) осигури за политическия, бизнес и академичния елит, пътуване до Давос с влакове с ниски емисии. Повечето делегатите обаче ще използват частните си самолети, за да пристигнат в швейцарския зимен курорт, където на 20 януари започва форумът.
Транспортът е основният източник на емисии от годишната среща на върха на WEF в Давос, където лидери от различни сфери на живота се срещат, за да обсъдят най-належащите глобални проблеми. Докато делегатите може да са заети със спасяването на света, изменението на климата не изглежда да им тежи твърде много. Неправителствената организация T&E посочва, че голяма част от транспортните емисии на Давос идват от частни самолети, предава Euractiv.
Тази година, въпреки че WEF предлага 100% отстъпка от железопътните билети за тези, които идват в Давос от Европа, самолетите вероятно ще останат предпочитаната опция за делегатите, според T&E. Точно както през 2023 г., когато имаше 660 полета с частни самолети. В отговор на запитване от кампанията „Пътувайте умно“ само мултинационалните фирми Saint-Gobain и KPMG потвърдиха, че ще пътуват с търговска авиокомпания или влак, за да стигнат до Давос.
„За пореден път много от делегатите ще използват частен самолет, за да стигнат до Давос. Дали обаче си дават сметка, че частните самолети могат да генерират до 50 пъти повече емисии от високоскоростните железници“, заяви ръководителят на кампанията Дениз Оклер.
Според анализа на T&E делегат, пътуващ от Берлин до Цюрих, може да избегне 99% от емисиите, като вземе влака, а не частен самолет. А ако делегат от Ню Йорк избере да вземе търговски полет, а не частен самолет, това ще намали емисиите му с 87%.