Френският автомобилен производител Renault се е ангажирал да спазва по-строгите правила на ЕС за емисиите на CO2 през тази година. Компанията обаче се опасява, че обединяването на емисиите от страна на автомобилните производители може да отслаби европейската автомобилна индустрия, предава Ройтерс.
ЕС значително намали горната граница на автомобилните емисии на въглероден диоксид от 1 януари, което означава, че поне една пета от всички продажби на повечето автомобилни компании трябва да бъдат електромобили, за да се избегнат високи глоби.
Компаниите с по-ниски продажби на електрически превозни средства могат да „обединят“ емисиите си с лидерите в сегмента, като закупуват кредити за емисии от други производители, за да намалят общите си средни стойности и да им спестят стотици милиони евро неустойки.
Ключови компании като Stellantis, Mercedes и Toyota, планират да купуват въглеродни кредити от производители, включително Tesla и Polestar.
Облекчаване на регулациите
От Renault посочват, че е твърде рано да се каже дали компанията ще обедини емисиите си, но добавят, че този ход ще навреди на сектора. Вместо това френският производител настоява Брюксел да облекчи регулациите.
„Без ясна позиция от Европейската комисия, производителите са принудени да вземат контрапродуктивни решения като закупуване на кредити от конкуренти, потенциални съкращения на производството и т.н. Това води до отслабване на европейската индустрия“, се казва в изявление на компанията.
От Renault спешно призовават за повече яснота по въпроса.