ESG News

Сердика Център е първият мол в България с BREEAM сертификат

Сградата е получила оценка Excellent за устойчиво строителство и въздействие върху околната среда

Споделяне:

Сердика Център е първият мол в България, който получи сертификат BREEAM In-Use с отлична оценка. BREEAM (BRЕ Environmental Assessment Method) е водещият и най-широко използван метод за измерване на въздействието на сградите върху околната среда и нивото на устойчивост. Оценката на Сердика Център е 75.5% Excellent по петобалната система за сертификация за устойчиво строителство, съобщават от компанията.

Оценяването на сграда съгласно изискванията на BREEAM се извършва от независими оценители, а оценката се формира спрямо осем основни критерия – здраве и тонус (фактори като светлина, шум, качество на въздуха и топлинен комфорт); енергия (енергийна ефективност на сградата и намаляване на CO2 емисиите); транспорт (близост до обществен транспорт, насърчаване на алтернативни методи за транспорт); вода (мониторинг и управление на консумацията на вода и насърчаване на намаляването на потреблението ѝ) и материали (използването на строителни материали с ниско въздействие върху околната среда и повторното им използване). Във връзка с екологичните аспекти на една сграда са формирани последните три критерия: отпадъци, земя и екология, и замърсяване.

През последната година, благодарение на подмяна на осветлението с LED и подобряване на BMS системата, Сердика Център е реализирал 1/3 спад в потреблението на ток. Над 50% от използваната енергия в сградата е от възобновяеми енергийни източници, като по този начин търговския център успява да спести електроенергия колкото реалното потребление на близо 1000 средни четиричленни домакинства. На територията на мола са поставени и кошчета за разделно събиране, както и последващото ръчно селектиране на отпадъци, над 180 тона пластмаса, хартия и стъкло са били рециклирани през изминалата година и не са попаднали в депата за отпадъци. Предстои да бъдат имплементирани и машина за компост, който ще бъде използван за облагородяването на градини и зелени площи, както и преси за метални кенчета.

Направеното досега?

Търговският център предприема и редица дейности в посока облагородяването на околната среда и залесяване. Досега на територията на мола са раздадени 40 000 фиданки за залесяване. Компанията стимулира и алтернативните методи на придвижване, имплементирайки общо 6 зарядни станции за електрически автомобили, както и паркоместа за велосипеди и тротинетки на територията на сградата, заради което получава оценка 94.5% по критерия „Транспорт“ в сертификата за устойчивост на BREEAM.

Освен чрез сертификата BREEAM, зелените практики на търговския център са оценени още през 2010 г., когато е сертифициран за зелена сграда от системата DGNB. Компанията предстои да имплементира редица кампании през 2022 г. под шапката на своята най-голяма зелена инициатива – The Nature of Gratitude, които насърчават екосъобразния начин на живот и опазването на околната среда.

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ