Компанията за спортни обувки, облекло и аксесоари PUMA обяви нова поредица от цели за климата и устойчивостта, сред които намаляване на нейните преки емисии на парникови газове от Обхват 1 и Обхват 2 с 90% спрямо нивата им от 2017 г. до 2030 г., като както и 33% намаление на непреките емисии на парникови газове от Обхват 3 от веригата на доставки, съобщава esgtoday.com.
Допълнителни нови климатични цели за 2030 г. включват увеличаване на използването на възобновяема енергия от основните доставчици на PUMA и фокусиране върху увеличаване на използването на материали с по-малко въглеродни емисии.
Новите цели са част от Visions 2030 на PUMA, актуализирайки серия от цели за устойчивост, фокусирани върху 2025 г., „10FOR25“, определени от компанията през 2020 г.
„С Vision 2030 ние издигнахме и развихме нашите настоящи цели за устойчивост 10FOR25, за да постигнем въздействие в по-голям мащаб в нашия бизнес по отношение на климата, кръговрата и човешките права. Ние поставяме летвата по-високо, за да останем верни на отговорността си да бъдем „завинаги по-добри“ в нашия бизнес, за хората и планетата“, коментира Ан-Лор Декурс, Главен директор по снабдяването в Puma.
Стремеж към кръгов модел
Компанията също така обяви поредица от цели, насочени към развитие на кръгов модел, включително цели за 2030 г. за използване на 100% рециклирана полиестерна тъкан, 30% от полиестерната тъкан, използвана в нейното подразделение за облекло да бъде рециклирана, и 20% от памучните тъкани да идват от рециклирани източници.
Марката планира да инвестира във възможности за изследване на материали от следващо поколение с фокус върху обувките и ще продължи да увеличава мащаба на рециклирането от текстил. PUMA обяви по-рано тази година, че е произвела милиони копия на футболни фланелки основно от рециклирани текстилни отпадъци чрез своята програма RE:FIBRE.
Нови цели за служителите
Целите на PUMA за правата на човека за 2030 г. в нейните собствени операции включват премахване на разликата в заплащането на жените и мъжете във всички страни и насърчаване на многообразието, справедливостта и приобщаването.
Целите, насочени към правата на човека във веригата за доставки, включват обучение на 400 000 работници, прогресивно увеличение на заплатите към жизнения минимум и нулева разлика в заплащането между половете в основните фабрики до 2030 г.