Ново проучване на Fashion Revolution класира 250 от най-големите модни брандове на базата на тяхната прозрачност за влияенето им върху околната среда и работни условия. Само две марки имат резултати над 80%, но за сметка на това, 70 марки споделят само между 0% и 10% от данните си.
Разликата между ниския и високия резултат показва конкретни действия от страна на фирмата. Високият сочи, че има висок шанс бранд да работи за подобряването на отпечатъка си върху природата и човешките права. Ниският, съответно, означава, че има скита информация и по-висок шанс за злоупотреби.
Времето ни изтича и голяма част от модната индустрия отказва да се промени“, сподели Лив Симпличиано, експерт от Fashion Revolution. „Ние не можем да си купим решение за глобалното затопляне. Не можем да рециклираме, за да избегнем свръхпроизводството и, честно казано, няма мода на една мъртва планета.“
Най-прозрачните модни брандове в проучването
Според проучването има два бранда, които бележат резултат над 80% за прозрачност и това са OVS с 83% и Gucci с 80%. В категорията 70%-80% се намират още Kmart Australia -76%, Target Australia – 76%, United Colors of Benetton – 73% и H&M – 71%.
От другата страна на класацията, обаче, са имена като New Yorker – 0%, Max Mara – 0%, celio – 1% и Reebok – 1% измежду още 66 други имена, част от проучването.
Какво не споделят брандовете в това проучване?
Според експертите 100% резултат в проучването би означавало, че всички данни за всеки доставчик по веригата, политиката на фирмата и процедурните практики са известни. Според данните, 94% от брандовете, обаче, не споделят какво гориво използват за производството на дрехи.
99%, пък, не споделят на какво количество от работниците по веригата им получават заплата гарантираща жизнения минимум. Едва 7% от компаниите са склонни да споделят резултатите от мерките, които са предприели за намаляване на замърсяването на води в следствие на дейността си. Само 4%, пък, споделят количеството текстилни отпадъци от пред-производствения процес.
Още по темата:
Eтичен омбудсман разследва NIKE, Dynasty Gold за принудителен труд в Китай