• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Предстоят нови преговори между ЕС и Китай заради митата за електрически автомобили

Разглеждат се възможни алтернативи на тарифите, за да се избегне търговска война

Danail Kanev от Danail Kanev
8 месеца преди
в Тенденции
A A
Китай

Европейският съюз и Китай се споразумяха да продължат техническите консултации относно електрическите превозни средства с батерии в опит да избегнат търговското напрежение, възникнало от въвеждането на потенциални мита, предава Euractiv.

Валдис Домбровскис, изпълнителен вицепрезидент на Европейската комисия и комисар по търговията, проведе видео разговор на 25 октомври с китайския министър на търговията Уанг Вентао, фокусиран върху продължаващото разследване на вноса на електромобили от Китай.

Двамата обсъдиха решението на ЕС в полза на налагането на мита до 35,3% върху произведените в Китай електрически автомобили при гласуване, при което държавите членки се разделиха – 10 подкрепиха мерките, пет гласуваха против (включително Германия), а 12 се въздържаха.

Вотът беше проведен от Комитета за инструменти за търговска защита на Европейската комисия, действащ по разследването на ГД „Търговия“ относно новите електрически превозни средства за пътници.

Критики

Решението предизвика остри критики от страна на Пекин. Говорител на Министерството на търговията на Китай заяви:

„Страната ни се надява, че ЕС ще остане трезво мислещ, че налагането на мита няма да реши никакви проблеми, а само ще разклати и попречи на доверието и решимостта на китайския бизнес да инвестира и да си сътрудничи с Европа. ”

Този ход беше критикуван и от автомобилния сектор.

Главният изпълнителен директор на BMW Оливър Зипс нарече това “фатален сигнал”, докато Volkswagen обяви, че това е “грешен подход”. Германската асоциация на автомобилната индустрия нарече гласуването „против“ от страна на Берлин „правилен сигнал“ за индустрията.

Митата трябва да се прилагат в допълнение към стандартните 10% такса за внос на автомобили в блока.

Според Atlantic Council китайските продажби на електромобили в чужбина са нараснали със 70% през 2023 г., достигайки 34,1 милиарда долара. Близо 40% са отишли ​​в ЕС.

Алтернатива на тарифите

Като алтернатива на тарифите, двете страни разглеждат възможни ангажименти за минимални цени от китайски производители или инвестиции в Европа, като се съгласяват на допълнителни технически преговори, които ще се проведат „скоро“.

Китайската търговска камара към ЕС (CCCEU) приветства споразумението с аргумента, че конструктивните дискусии са от съществено значение за изграждането на доверие и насърчаването на взаимни ползи между Китай и ЕС в сектора на електромобилите.

Както Домбровскис, така и Уанг потвърдиха политическия си ангажимент за намиране на взаимно приемливо решение, което да се отнася до равните условия на пазара на ЕС и да бъде съвместимо с правилата на Световната търговска организация, отбеляза Комисията.

Отделни преговори с фирми

Комисията отново не изключи възможността за провеждане на самостоятелни преговори с отделни компании, участващи в разследването, въпреки силните призиви от страна на Китай да се избягва подобна стъпка.

CCCEU повтори, че „единните преговори“ чрез Китайската търговска камара за внос и износ на машини и електронни продукти (CCCME) биха подпомогнали по-добре лоялната конкуренция и последователността в сектора.

„Рамката за сътрудничество чрез CCCME може да насърчи балансиран резултат, който зачита интересите на всички страни. Насърчаваме ЕС да обмисли този подход за по-сплотен, взаимноизгоден диалог“, каза CCCEU.

По-рано през октомври Брюксел отхвърли предложението на Китай да определи минимална цена от 30 000 евро за произведени в Китай електромобили. Пекин се надяваше, че подобен ход ще избегне налагането на мита на ЕС от ноември.

Китай подчерта, че различни производители, включително европейски компании в Китай, са упълномощили CCCME да предложи унифициран план за ценови ангажименти, който служи като основа за текущите дискусии между Китай и ЕС.

Тагове: Европейски съюзелектромобилиКитаймитатоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

Фон дер Лайен
Тенденции

Фон дер Лайен: Цените на енергията са конкурентен недостатък за европейската индустрия

от Danail Kanev
юли 10, 2025
0

Поставяме си цел за прекратяване на вноса на руски газ и петрол от 2027 г., време е да приключим с...

Прочети ощеDetails
крайната десница
Тенденции

ЕНП остави крайната десница да се разпорежда с климата

от Danail Kanev
юли 10, 2025
0

Усилията за ограничаване на влиянието на крайната десница върху климатичната политика за цяло десетилетие се провалиха, след като центристко-дясноцентристката Европейска...

Прочети ощеDetails
Европа
Тенденции

Три пъти повече смъртни случаи по време на юнската гореща вълна в Европа

от Danail Kanev
юли 10, 2025
0

Изменението на климата е утроило броя на смъртните случаи по време на горещата вълна, която връхлетя Европа в края на...

Прочети ощеDetails
EV, електрическа кола
Тенденции

Електрическите коли с батерии произвеждат 73% по-малко емисии

от Божидара Живкова
юли 9, 2025
0

Електрическите автомобили с батерии, продавани в Европа, произвеждат 73% по-малко емисии на парникови газове през жизнения си цикъл от бензиновите...

Прочети ощеDetails
наводнения
Тенденции

Смъртоносните наводнения може да се превърнат в норма при управлението на Тръмп

от Danail Kanev
юли 9, 2025
0

Смъртоносните наводнения в Тексас биха могли да сигнализират за нова норма в САЩ, тъй като Доналд Тръмп и неговата администрация...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Азербайджан

Фалшиви акаунти в социалните медии популяризират Азербайджан преди COP29

Последни новини

кожи

Устойчивост в модата чрез намаляване на материалите от животински произход

юли 10, 2025
онлайн пазаруване

ЕС затяга контрола върху стоки от онлайн магазини извън ЕС

юли 10, 2025
Фон дер Лайен

Фон дер Лайен: Цените на енергията са конкурентен недостатък за европейската индустрия

юли 10, 2025
крайната десница

ЕНП остави крайната десница да се разпорежда с климата

юли 10, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In