ESG News

Прецедент: Холандски град забранява рекламите на месо

Харлем става първият град в света, който забранява рекламите на месо на обществени места в опит да намали въздействието на индустрията върху изменението на климата

Споделяне:

Смелото решение на Харлем е част от усилията на града за намаляване на потреблението на месо, след като беше установено, че месото допринася за климатичната криза. Холандски град ще стане първият в света, който забранява рекламите на месо на обществени места и по този начин да спомогне намаляването на емисиите парникови газове, свързани с производството на месо.

Харлем се намира на запад от Амстердам и има население от около 160 000 души. Градът реши да въведе забраната от 2024 г., след като месото беше добавено към списък с продукти, за които се смята, че допринасят за климатичната криза. Рекламите на месо няма да бъдат разрешени в автобусите, върху навесите и по екраните на обществени места в Харлем. Това предизвика оплаквания от месния сектор, смятащ, че общината „стига твърде далеч, като казва на хората какво е най-добро за тях“.

Защо рекламите за месо?

Глобалното производство на храни е отговорно за една трета от всички емисии за отопление на планетата, като използването на животни за месо е два пъти по-голямо замърсяване от производството на растителни храни, сочат скорошни проучвания.

Това е така, защото горите, които абсорбират въглероден диоксид, се изсичат за паша на животни. Освен това торовете, използвани за отглеждане на храната на животните, са богати на азот, което може да допринесе за замърсяването на въздуха и водата, изменението на климата и изтъняването на озоновия слой. Животновъдството също произвежда големи количества метан, който е мощен парников газ.

Зиги Клазес, съветник от партията GroenLinks, която изготви предложението за забрана на рекламата на месо, каза, че не е знаела, че градът ще бъде първият в света, който ще наложи подобна политика, когато тя го е предложила.

Тя каза пред радиоканала Haarlem105:

„Ние не се занимаваме с това, което хората приготвят и пекат в собствената си кухня; ако хората искат да продължат да ядат месо, добре… Не можем да кажем на хората, че има климатична криза и да ги насърчим да купуват продукти, които са част от причината.“

„Разбира се, има много хора, които намират решението за възмутително и снизходително, но има и много хора, които смятат, че е добре.“

„Това е сигнал – ако бъде приет на национално ниво, това би било много хубаво. Има много групи от GroenLinks, които смятат, че това е добра идея и искат да я пробват.“

Какви още реклами влизат в забраната?

Забраната обхваща и рекламите за ваканционни полети, изкопаеми горива и автомобили, работещи с изкопаеми горива. Причината да се отложи въвеждането на забраната за 2024 г. е наличието на договори с компании, които продават въпросните продукти.

Има известна опозиция в Съвета на Харлем срещу този ход, като критиците твърдят, че той ограничава свободата на изразяване.

Сандер ван ден Раад, лидер на групата Trots Haarlem, каза: „Забележително е, че община Харлем провежда голяма плакатна кампания, че можете да бъдете себе си в Харлем и да обичате когото искате, но ако обичате месо, вместо мека трева, ще дойде „снизходителната бригада“ и ще ви каже, че грешите напълно.“

Според проучване на Грийнпийс, за да се постигне целта на ЕС за нетни нулеви емисии до 2050 г., потреблението на месо трябва да бъде намалено до 24 кг на човек годишно, в сравнение със сегашната средна стойност от 82 кг, или 75,8 кг в Холандия, която е най-големият износител на месо в ЕС.

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ