“Кока-Кола ХБК България” затвърждава за поредна година своята ангажираност и усилия за покриване на амбициозните си цели за устойчиво развитие и опазване на околната среда. Благодарение на олекотяването на бутилките на своите продукти за изминалата година компанията е успяла да спести 1 158.85 тона пластмаса, което се равнява на над 58 млн. бутилки от 500 мл. Всички спестени материали са спомогнали значително за предотвратяването на изпускане в атмосферата на 2 537.89 тона въглеродни емисии.
През изминалата година “Кока-Кола ХБК България” направи 100% от опаковките на своите продукти рециклируеми, което според компанията доказва, че визията ѝ за „Свят без отпадъци“ е напълно възможна. Фирмата е намалила преките въглеродни емисии с 30% и е спестила общо над 90 483 тона емисии от цялостната си дейност в страната за последните две години.
Напредъкът на “Кока-Кола ХБК България”
За 2021 г. “Кока-Кола ХБК България” отчита и значително намаляване на емисиите в обхват 1 и 21 спрямо 2017 г. – с 56%, което се равнява на 8 370 тона по-малко емисии, като същевременно с това компанията успява да произведе 1.74 млн. литра повече напитки през 2021 г. спрямо 2017 г. Тя насочва голяма част от своите усилия и в посока устойчиво намаляване на въглеродните емисиите, независимо от произведения обем напитки. В резултат на това през 2021 г. се забелязва постоянно покачващо се процентно съотношение на електроенергия от възобновяеми източници, която се равнява на 72.2% от цялото количество използвана енергия в двата производствени центъра на компанията – в Костинброд и Банкя.
Постигнатите резултати са част от дългогодишните усилия на “Кока-Кола ХБК България” в посока опазване на околната среда, намаляване на въглеродните емисии и ограничаване на отпечатъка върху природата чрез множество иновации. От 2010 г. компанията започна олекотяване на бутилките за газирани напитки и минерална вода. Това олекотяване спомага както за намаляването на емисиите, така и за използването на по-малко суровини. Към 2021 г. успява да достигне 21% олекотяване при напитките с разфасовка 500 мл, 15% за 1 л, 9% за 1.25 л, 38% при 1.5 л и 9% при разфасовките от 2 л.
През миналата година компанията е намалила потреблението на вода в заводите в Костинброд и Банкя с 16%, като вече е член и на Alliance for Water Stewardship (AWS), а също така е успяла да събере еквивалента на 65% от своите опаковки, пуснати на пазара. За 2020 и 2021 г. компанията постига спестявания чрез предотвратени загуби на 646 488 куб. м вода, 110 352 MWh енергия и 56.39 тона въглеродни емисии.