Маркетплейс платформите за стоки втора употреба отчитат повишен трафик през декември, тъй като потребителите из цяла Европа планират да намалят разходите си за покупки на подаръци. Това показват данни от проучване на Adevinta. Допитването, което обхваща 5 000 европейци от Белгия, Франция, Германия, Италия, Нидерландия и Испания, установява, че половината от анкетираните планират да отделят по-малко средства за подаръци заради нарасналите разходи за живот.
Проучването на компанията, разполагаща с редица сайтове за употребявани стоки, показва, че 64% от европейците планират да потърсят подходящи подаръци именно сред продуктите втора ръка. Основната причина за това е желанието да се пестят пари (47%), както и да се пазарува по-устойчиво (37%).
Преди година допитването показа, че едва 32% от европейските потребители се обръщат към second hand стоки за коледното си пазаруване.
Общо 24% от участниците в проучването посочват, че се насочват към маркетплейс платформите за употребявани стоки, тъй като искат да подарят ретро или носещи носталгия продукти на близките си. Други 35% от хората, които не са пазарували стоки втора ръка през миналата година, посочват, че ще изберат нови продукти за коледните си подаръци.
Какво се случва с ненужните подаръци?
Общо 2/3 от потребителите казват, че получават подаръци за Коледа, които не харесват или не планират да използват. Едва 6% от хората обаче ги изхвърлят, докато 28 и 23 на сто от тях ги задържат или ги препродават онлайн. Други 30 на сто от участниците в анкетата посочват, че ги запазват, като в бъдеще ги използват повторно като подарък.
Четете още:
Изкуствена или истинска коледна елха – кой е по-добрият избор за околната среда