• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Почти една четвърт от големите модни компании нямат план за декарбонизация

Нов доклад извади на показ най-сериозните проблеми пред модната индустрия

Danail Kanev от Danail Kanev
10 месеца преди
в Компании
A A
модни компании

Почти една четвърт от най-големите модни компании в света, като Reebok, Tom Ford и DKNY, нямат публичен план за декарбонизация, показва нов доклад на Fashion Revolution, цитиран от Гардиън.

Модната индустрия може да бъде силно замърсяваща. В някои случаи вечни химикали са открити във водите близо до фабрики. Индустрията също така е сериозен източник на отпадъци, като бързата мода се обвинява, че насърчава свръхконсумацията.

Какво подхранва модата?

Докладът анализира и класира 250 от най-големите световни модни марки и дистрибутори – тези с оборот от 400 милиона долара или повече – въз основа на публично оповестяване на техните цели и действия в областта на климата.

Анализаторите са използвали 70 различни критерии за устойчивост, като цели за емисиите, прозрачност на веригата за доставки и дали се използва възобновяема енергия за захранване на фабрики, за да присъдят на модните вериги резултат в проценти.

Компании като DKNY, Tom Ford и Reebok получиха 0% резултат за декарбонизация в доклада, което означава, че не са изложили достатъчно как планират да премахнат емисиите от своята верига за доставки. Също така с нисък резултат са Urban Outfitters и Dolce & Gabbana с 3% резултат. Марките с най-висок резултат за устойчивост като цяло са Puma (75%), Gucci (74%) и H&M (61%).

Само четири от 250 марки, проверени от Fashion Revolution, постигат целите за намаляване на емисиите, определени за компаниите от ООН.

Докладът установява, че само 117 от 250 марки изобщо са имали цели за декарбонизация. От тях 105 марки са направили актуализации по напредъка си. 42 компании съобщават за увеличени емисии от Обхват 3 спрямо базовата си година.

Според доклада 94% от компаниите нямат публична цел за възобновяема енергия. По-малко от половината (43%) от марките са прозрачни по отношение на това откъде получават енергията си, независимо дали е от въглища, газ или възобновяеми източници.

Проблеми пред модната индустрия

Има опасения, че индустрията произвежда твърде много дрехи, голяма част от които завършват в депата за отпадъци. Докладът отбелязва още, че има проблем с отчетността в това отношение, като повечето големи модни марки (89%) не разкриват колко дрехи произвеждат всяка година.

Работниците във веригата за доставки по света често са от страни, които са в челните редици на застрашените от климатичната криза държави.

Така например Бангладеш, голям производител на текстил, е изправен пред все по-тежки наводнения, които излагат работниците на риск. Прогнозите показват, че екстремните метеорологични условия, като суша, горещи вълни и мусони, могат да костват почти 1 милион работни места в сектора.

Fashion Revolution установи, че само 3% от големите модни компании имат планирани усилия за финансова подкрепа на работниците, засегнати от климатичната криза. Авторите на доклада призовават също компаниите да се намесят и да защитят тези, на които често се плащат заплати на границата на бедността.

„Като инвестират поне 2% от приходите си в чиста, възобновяема енергия и повишаване на уменията и подкрепа на работниците, модните компании може едновременно да ограничат въздействието на климатичната криза и да намалят бедността и неравенството в рамките на техните вериги за доставки. Сривът на климата може да се избегне, защото ние имаме решението – и голямата мода със сигурност може да си го позволи“, заяви Мейв Галвин, директор по глобалната политика във Fashion Revolution.

Тагове: декарбонизациядокладмодатоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

климата
Компании

Европейските фирми засилват лобирането за действия в областта на климата

от Danail Kanev
май 14, 2025
0

Европейските компании все повече лобират за решителни действия в областта на климата, установи ново проучване, цитирано от Гардиън. Бизнесът настоява...

Прочети ощеDetails
wizz air
Компании

Wizz Air стартира план за нулеви емисии, фокусиран върху устойчиво авиационно гориво

от Божидара Живкова
май 2, 2025
0

Европейската нискотарифна авиокомпания Wizz Air обяви старта на „Полет към нулеви нетни емисии“ – новата си пътна карта, очертаваща плана...

Прочети ощеDetails
БАТ България насърчава отговорното поведение
Компании

БАТ България насърчава отговорното поведение

от Божидара Живкова
април 30, 2025
0

БАТ България надгражда своята годишна програма за насърчаване на отговорното поведение с превенция срещу изхвърлянето на дребни отпадъци и опазване...

Прочети ощеDetails
DEI Concept
Компании

DEI – неразделна част от стратегията на Astellas

от Божидара Живкова
април 30, 2025
0

Разнообразието, равнопоставеността и включването – това не са просто модерни термини, които се появяват в корпоративни презентации. Това са принципи,...

Прочети ощеDetails
Модни гиганти се обединяват, за да се справят със замърсяването с микрофибър
Компании

Модни гиганти се обединяват, за да се справят със замърсяването с микрофибър

от Денимир Димитров
април 25, 2025
0

Замърсяването с микрофибър се превърна в един от най-належащите екологични проблеми, свързани с модната индустрия. Малки синтетични влакна, освободени от...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Екстремните горещини

СЗО: Екстремните горещини убиват повече от 175 000 души годишно в Европа

Последни новини

кибератаки

Слънчевите системи може да са изложени на риск от кибератаки

май 17, 2025
общности

Климатично интелигентни общности: Как локалните решения водят до глобално въздействие

май 17, 2025
папа

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

май 16, 2025
химикали

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

май 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In