В отговор на нарастващата криза с глада, компанията PepsiCo и филантропската ѝ фондация обявиха разширяване на холистичните си усилия за подобряване на продоволствената сигурност. Чрез своите глобални инициативи Food for Good, Фондацията удвоява усилията си за увеличаване на справедливия достъп до питателна храна, като увеличава собствените си инвестиции и предлага три нови начина за ангажиране на хората в борбата с глада.
Днес 345 млн. души по света са изправени пред остър глад. Очаква се този брой да нарасне, тъй като климатичните промени, пандемията от COVID-19 и глобалните конфликти продължават да опустошават нашата глобална хранителна система.
Партньорство за справяне с кризата с глада – сега и утре
Въз основа на повече от десетилетие партньорство с общности за подобряване на продоволствената сигурност чрез сътрудничество, PepsiCo Food for Good е отделила повече от 35 млн. долара само от 2021 г. насам, за да подсигури достъпа до питателна храна и да увеличи производителността и доходите на дребните фермери. Тази година инициативата насочва инвестиции към интервенции, които са доказали, че могат да изградят дългосрочни решения, като същевременно продължава да отговаря на непосредствените хранителни нужди.
Увеличавайки производителността и доходите на дребните фермери с глобални партньори, включително Световната продоволствена програма на САЩ в подкрепа на Световната продоволствена програма на Обединените нации (ООН) и CARE, заедно с водещи местни организации, Food for Good се фокусира върху икономическото овластяване на жените чрез регенеративно земеделие. За да предотврати хранителната криза, инициативата мобилизира множество други в общности, където има значителна уязвимост – в Африка, Близкия изток, Латинска Америка и Азия. Чрез тези усилия програмата има за цел да подкрепи 3.5 млн. фермери и техните семейства между 2022 и 2024 г.
Увеличавайки достъпа до питателна храна, Food for Good предоставя на учениците по-голям достъп до храненето, необходимо в множество страни за учене и израстване, включително в САЩ и чрез програмата Pioneer School Breakfast Nutrition Nutrition Program в Южна Африка. Същевременно с това работи, за да гарантира, че най-уязвимите имат достъп до храна чрез интервенции срещу недохранването в Мексико и Гватемала.
Освен това PepsiCo приканва корпорации, организации и членове на общността да предприемат действия срещу глобалния глад.
„Като една от най-големите компании за удобна храна в света, PepsiCo играе критична роля в оползотворяването на ресурсите и създаване и вдъхновяване на местно въздействие върху глада“, каза С.Д. Глин, вицепрезидент на фондация PepsiCo и глобален ръководител на филантропията в компанията.
„Отговаряме на призива да се справим с ескалиращата глобална хранителна несигурност и планираме да продължим с нашите значителни инвестиции. Но за да има значимо въздействие, всеки, който има роля в нашите глобални хранителни системи, трябва да бъде част от решението за справяне с непосредствената нужда и да работи върху подходи, които да предотвратят повторното ни попадане в това място на криза.“
Хората като част от решението
Food for Good лансира три начина, по които хората да научат повече за влошаващото се състояние на глобалната хранителна несигурност и да бъдат част от решението.
Събирайки някои от най-ярките умове в продоволствената сигурност, подкастът Journey to Zero Hunger изследва уроците от реалния свят и възможните решения на глобалната криза с глада. Сред гостите са светила в продоволствената сигурност, включително Ертарин Кузин, бивш изпълнителен директор на Световната хранителна програма на ООН и главен изпълнителен директор на Хранителни системи за бъдещето; Карин Смолър, изпълнителен директор на Shamba Center for Food & Climate; и Марк Мориал, президент и главен изпълнителен директор на Националната градска лига, както и културни сътрудници, включително Лорън Буш Лорън, основател на FEED; Кайл Рудолф, член на Борда на директорите на GENYOUth; и главният готвач Дж. Дж. Джонсън, носител на наградата James Beard и водещ на Just Eats.
Новата видео поредица Food for Good Changemaker показва различни начини, по които лидерите на общността по света се справят с глада, за да изградят устойчивост в собствените си дворове. Тези истории разкриват основните фактори за продоволствената несигурност и подчертават героичните действия, които обикновените хора предприемат. Например Моли Бирунги, фермер и майка на три деца в Уганда, даде възможност на селото си да възприеме нови земеделски и маркетингови практики. Тя също така насърчи други фермери в нейното село да приложат нови и авангардни технологии в селското стопанство, което доведе до увеличение на добивите с повече от 13% и увеличение на средния брутен доход на участващите домакинства с повече от 60%.
Food for Good си партнира с ориентираната към въздействието марка FEED, за да представи лимитирана серия на голяма чанта. Всяка покупка ще осигури 10 питателни ястия за деца по света чрез No Kid Hungry, Световната хранителна програма на ООН и фондация Akshaya Patra.
„Борбата с глада е проблем, който не познава граници. През последните няколко години видяхме, че един вече огромен глобален проблем се изостря допълнително. Често хората не са сигурни откъде да започнат или как да направят разликата, което беше моето вдъхновение за основаването на FEED през 2007 г.“, каза Лорън Буш Лорън, основател на FEED.
PepsiCo и фондация PepsiCo също участват в обещанието за нулев глад в частния сектор, като целта е да инвестират 100 млн. долара в положителни инициативи за селско стопанство и хранителна сигурност до 2030 г., за да помогнат за минимизиране на отпадъците и да осигурят по-устойчиви хранителни доставки.
В отговор на нарастващата криза с глада, PepsiCo и Фондацията обявиха през 2021 г. разширяване на инициативата Food for Good в 28 страни по света с цел да осигурят достъп до питателна храна на 50 милиона души до 2030 г. (спрямо 2021 г.). Чрез Food for Good американската компания достави повече от 245 млн. ястия от 2009 г. насам, достигна до 41 млн. души по света от 2016 г. насам и си партнира с повече от 60 нестопански организации в 28 държави, за да гарантира, че компанията прилага местни решения, които отговарят на уникалните предизвикателства на всяка общност.