• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Парижани вече пътуват повече с велосипед, отколкото с кола

Крайградските райони на френската столица все още остават силно зависими от придвижването с автомобили

Danail Kanev от Danail Kanev
1 година преди
в Добрият пример
A A
Париж

Повече хора пътуват с колело, отколкото с кола в центъра на Париж, показва ново проучване, цитирано от Евронюз.

Докладът на агенцията за градско планиране Institut Paris Region (IPR) установи, че парижани използват велосипеди за 11,2% от пътуванията си в центъра на града. За сравнение автомобили се използват само за 4,3% от пътуванията.

Това е сериозно увеличение от 2010 г., когато IPR установи, че колоезденето представлява само 3 процента от пътуванията в Париж.

Ходенето пеша е най-популярното придвижване в центъра на града, като представлява 53,3% от всички пътувания. На второ място се нарежда общественият транспорт с 30 процента.

Преди десет години кой можеше да предвиди, че велосипедите ще надделеят над автомобилите? Има още много работа, но това е първа победа“, заяви заместник-кметът на града по транспорта Давид Белиар.

Предградията на Париж все още разчитат на автомобили

В проучването са участвали 3337 жители на възраст от 16 до 80 години. Движенията им са проследени с GPS устройство и те са помолени да попълнят дневници за пътуване.

Крайградските райони на Париж все още остават силно зависими от пътуването с кола. Проучването на IPR установи, че колкото по-далеч се отива от центъра, толкова по-висок е процентът на пътуванията, извършвани с автомобил.

Между двата околовръстни пътя на града пътуванията с кола представляват почти половината от всички пътувания. За пътуванията в по-отдалечените предградия тази цифра е 61 процента. IPR казва, че това е знак за „автомобилна зависимост“ в тези области.

Общественият транспорт все още поема водеща роля при пътуванията между Париж и предградията. Хората са го използвали за 66 процента от пътуванията от вътрешните предградия и 77 процента от външните предградия.

Как Париж намали пътуванията с кола в града?

През последните няколко години Париж постепенно налага ограничения срещу колите в центъра на града. По-замърсяващите превозни средства – включително много по-стари бензинови и дизелови автомобили – ще бъдат забранени от 2025 г. Местата за паркиране бяха премахнати, пътищата станаха пешеходни, а на референдум през февруари тази година парижани одобриха предложение за утрояване на таксите за паркиране за големи превозни средства като SUV.

През последните няколко години също имаше значителни инвестиции в алтернативни форми на транспорт. Това включва около 250 милиона евро за централизиран план за подобряване на велосипедната инфраструктура в града до 2026 г. Планът е Париж да се превърне в „стопроцентов велосипеден град“.

За да се подобри общественият транспорт извън центъра се изграждат 200 км линии на метрото в района на Ил дьо Франс като част от проекта Grand Paris Express. Инициативата предвижда 68 нови станции, четири нови линии на метрото и разширяване на две съществуващи линии, които вече са част от мрежата.

Освен това огромен железопътен пръстен с дължина 76 километра ще свърже външните предградия на града за първи път.

Тагове: автомобиливелосипедиградски транспортПарижпроучванетоп новиниФранция
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

Копенхаген
Добрият пример

Копенхаген с екологична инициатива за туристи

от Danail Kanev
май 14, 2025
0

Копенхаген планира да награждава екологично отговорите туристи, особено тези, които пристигат с влак в датската столица. Това е целта на...

Прочети ощеDetails
btv
Добрият пример

Силата на добрия пример – устойчивите каузи на bTV Media Group

от Божидара Живкова
май 12, 2025
0

bTV Media Group работи от дълги години в полза на обществото, като създава среда и условия за положителна промяна чрез...

Прочети ощеDetails
Мобилността като услуга (MaaS): Кръгов път към устойчив транспорт
Добрият пример

Мобилността като услуга (MaaS): Кръгов път към устойчив транспорт

от Денимир Димитров
май 9, 2025
0

Мобилността като услуга (MaaS) не е просто нова интересна абревиатура, а революция в придвижването. Той пресъздава начина, по който се...

Прочети ощеDetails
Дунав
Добрият пример

WWF и Кока-Кола възстановяват река Дунав с проекта “Жив Дунав”

от Божидара Живкова
май 8, 2025
0

WWF и Кока-Кола си сътрудничат на местно ниво в десетки страни, за да създадат по-сигурно бъдеще за водата, включително в...

Прочети ощеDetails
принудителен труд
Добрият пример

Обединеното кралство забранява китайските слънчеви панели, свързани с принудителен труд

от Danail Kanev
април 24, 2025
0

Слънчевите панели, произведени с принудителен труд в Китай, няма да бъдат използвани от новата държавна енергийна компания на Обединеното кралство,...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Young funny pig on a green grass

Най-големият производител на свинско месо в Европа призна, че е използвал грийнуошинг

Последни новини

кибератаки

Слънчевите системи може да са изложени на риск от кибератаки

май 17, 2025
общности

Климатично интелигентни общности: Как локалните решения водят до глобално въздействие

май 17, 2025
папа

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

май 16, 2025
химикали

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

май 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In