ESG News

Снимка: Каменица АД
Пивоварната на компанията в Хасково

Отговорният бизнес оставя положителен отпечатък

„Каменица“ АД е лидер в иновациите с грижа за природата и хората

Споделяне:

За околната среда и грижата за нея се знае и говори много, защото нашето бъдеще зависи от отговорното ни отношение към планетата. Малките стъпки, които предприемаме в ежедневието си, за да намалим следата, която оставяме в природата, са важни, но за съжаление далеч не са достатъчни. Вредата, която сме нанесли, изисква спешни мерки, за да бъдат намалени последиците от вече настъпилите климатични промени. Именно те, според Световната здравна организация, засягат в негативен план основните нужди на човека, необходими за неговото съществуване на тази планета. Това са чист въздух, безопасна питейна вода, достатъчно храна и сигурен подслон.

Най-големите замърсители на въздуха са свързани с производството на електроенергия, изгарянето на отпадъци, промишлената дейност и мащабните производствени процеси в различни сфера на бизнеса. Това е и една от причините все повече компании в световен мащаб да представят не само своите стратегии за устойчиво развитие, но и постигнатите резултати в това направление.

Устойчиво развитие

В България също имаме своите добри примери и големи производители, които вярват, че устойчивите бизнес политики са единственият път за развитие. Една от най-големите пивоварни в страната – „Каменица“ АД, е внедрила множество иновации, с които е постигнала значими резултати в грижата за природата и хората. Това са и двата стълба, около които компанията е изградила цялата си стратегия за устойчивост, с която се стреми да направи своя отпечатък възможно най-положителен.

Не можем да изтрием следите, които големите бизнеси оставят с дейността си, но те могат да намалят значително въздействието върху околната среда, където имат най-голямо влияние. С доклада си за устойчиво развитие за 2021 г., в който компанията публично оповести постигнатото за изминалата година, показа, че това е възможно. Нещо повече, „Каменица“ АД отново защити своите лидерски позиции и иноваторски дух, като първа в българската пивоварна индустрия изгражда и пуска в експлоатация анаеробен реактор към пречиствателната станция преди няколко години.

Иновациите

Анаеробният реактор генерира биогаз, също намиращ приложение в производствените процеси на пивоварната и покриващ между 5 и 15% нуждите от газ. Следвайки своите политики за устойчивост, компанията работи с пет собствени водоизточника, като водата в тях минава специални процеси на обработка и пречистване, най-важният от които е този в инсталацията за обратна осмоза. От 2016 г. до сега вложената вода за производството на 1 hl бира е намалена със 17%, а необходимата енергия – с 12.5%.

Сред нововъведенията, които са донесли значително намаляване на използването на един от големите замърсители на природата – пластмасата, са обновените форма и дизайн на някои от PET бутилките на брандовете в портфолиото на компанията. Те са с по-леки преформи и капачки, което, изразено в суровини, за една година представлява 300 спасени дървета, а в цифри – 12,5 тона по-малко хартия и общо 55,3 тона по-малко пластмаса за производство на бутилки и фолио.

В стремежа си да търси нови подходи за намаляване на вредните въглеродни емисии и да подкрепи местни производители компанията е доверила голяма част от допълнителните си дейности на български фирми. В резултат на тези партньорства „Каменица“ АД използва 95% български малц, а над 80% от материалите за опаковане се произвеждат в страната. В момента производителят разработва и проект за инсталиране на соларни панели, като желанието ѝ е 30% от необходимата за пивоварната електроенергия да се генерира от тях.

Въпреки добрите резултати, постигнати през изминалата година, компанията продължава да се стреми да приложи във всички свои процеси принципите на кръговата икономика, за да постигне възможно най-голямо положително влияние върху околната среда.

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ