• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Одобриха тригодишен механизъм за осредняване на емисиите за автомобили и микробуси

Индустрията приветства облекчението, настоява за дългосрочна стратегия за декарбонизация

Danail Kanev от Danail Kanev
1 седмица преди
в Регулации
A A
автомобили

Европейският парламентът прие целенасочена промяна в нормите за емисии на CO2 за нови леки и лекотоварни автомобили. С 458 гласа „за”, 101 „против” и 14 „въздържал се”, членовете на ЕП подкрепиха предложението на Комисията за подкрепа на автомобилния сектор в Европа, който е засегнат от бързите технологични промени и засилената конкуренция.

Предложеното изменение дава възможност на производителите да изпълнят задълженията си за 2025, 2026 и 2027 г., като изчисляват средните си емисии за тригодишен период, а не за всяка година поотделно. Този подход ще им позволи да компенсират евентуалните годишни превишения на емисиите, като надхвърлят целта през следващите години.

Действащите правила определят годишни цели за намаляване на средните емисии на CO2 от новите леки автомобили и лекотоварни автомобили в автомобилния парк на ЕС за петгодишни периоди. От 2025 г. за периода 2025—2029 г. ще се прилага цел за намаляване на емисиите на CO2 с 15 % спрямо стойностите от 2021 г.

За да ускори приемането му, Парламентът реши да разгледа досието по неотложната процедура. За да влезе в сила, законопроектът трябва да бъде официално одобрен от Съвета, който прие същия текст на 7 май 2025 г.

Предложението е част от промишления план за действие на Комисията за европейския автомобилен сектор, обявен на 5 март 2025 г. То е резултат от стратегическия диалог за бъдещето на автомобилната промишленост, започнат от председателя на Комисията Урсула фон дер Лайен на 30 януари 2025 г., който включваше открита обществена консултация и дискусии с представители на промишлеността и заинтересованите страни за справяне с най-належащите предизвикателства пред сектора.

Индустрията приветства облекчаването на емисиите на CO2

Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) приветства подкрепата както на Европейския парламент, така и на Съвета за тригодишен механизъм за осредняване на емисиите за автомобили и микробуси.

Предложената тригодишна рамка за осредняване предлага на производителите на автомобили и микробуси така необходимата гъвкавост при постигането на целите за CO2 в този важен момент от прехода ни към мобилност с нулеви емисии, като се съобразява с колебанията в пазарното търсене и производствените цикли. Този подход е особено важен предвид продължаващата липса на благоприятни условия и въздействието, което това оказва, причинявайки по-бавно от необходимото навлизане на електрически модели от страна на потребителите, посочват от асоциацията.

„Въвеждането на тригодишен механизъм за осредняване е стъпка в правилната посока, която признава сложността и продължаващите трудности на автомобилния пазар, с бавно навлизане на пазара и липса на вътрешна верига за създаване на стойност за батерии. Въпреки че това осигурява известна необходима гъвкавост за производителите в краткосрочен план, ние се нуждаем от дългосрочна стратегия за декарбонизация, включваща повече зарядни станции, стимули за покупка и данъци, по-справедливи цени на енергията, като същевременно индустрията се запазва като конкурентен двигател и се осигурява стратегическата автономност на ЕС по отношение на критичните технологии. Очакваме с нетърпение да обсъдим това по време на следващия стратегически диалог с Европейската комисия“, заяви Зигрид де Врис, генерален директор на ACEA.

Тагове: ACEAавтомобилна индустриядекарбонизацияЕвропейска комисияЕвропейски парламентемисиитоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

договор
Регулации

Нов договор затяга контрола върху екопрестъпленията

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Съветът на Европа прие международен договор, който ще помогне на страните членки да се справят със сериозни екологични престъпления, предава...

Прочети ощеDetails
България
Регулации

България плаща глоба на ЕС заради електромобили

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Правителството на България взе решение да бъдат отпуснати 3 115 638 лева от централния бюджет за изплащане на санкцията, която...

Прочети ощеDetails
либерализацията
Регулации

Либерализацията на пазара на тока се отлага за неопределено време

от Danail Kanev
май 13, 2025
0

Либерализацията на пазара на електроенергия за битовите потребители, се отлага за неопределен срок от време. Това заяви председателят на Комисията...

Прочети ощеDetails
САЩ и Китай
Регулации

САЩ и Китай се разбраха за митата

от Danail Kanev
май 13, 2025
0

САЩ и Китай отложиха с 90 дни влизането в сила на някои от наложените мита за внос, отбелязвайки деескалация на...

Прочети ощеDetails
газ
Регулации

ЕП удължи схемата за съхранение на газ

от Danail Kanev
май 9, 2025
0

С 425 гласа „за", 106 „против" и 43 „въздържал се", Европейският парламент одобри предложението на Комисията за удължаване на схемата...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
папа

Ще продължи ли папа Лъв XIV наследството на Франциск?

Последни новини

бедствия

Екстремните метеорологични условия са причина за 99,5% от разселванията при бедствия

май 16, 2025
батерия

Рециклирането на батерии: следващата граница в революцията на електромобилите

май 16, 2025
Чавдар Маринов

Чавдар Маринов, Carbonsafe

май 16, 2025
Томаш Свобода: Beyond Zero вдъхновява други бизнеси да бъдат печеливши и устойчиви

Томаш Свобода: Beyond Zero вдъхновява други бизнеси да бъдат печеливши и устойчиви

май 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In