• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Намалила ли е емисиите забраната за вътрешни полети във Франция?

Спорният регламент е в сила от малко повече от година

Danail Kanev от Danail Kanev
11 месеца преди
в Тенденции
A A
Франция

Миналия юни Франция официално въведе забрана за вътрешни полети на къси разстояния в опит да намали въглеродните емисии, предава Евронюз. На теория регламентът забранява полетите, при които съществува железопътна алтернатива под два часа и половина.

Преди година критиците на забраната заявиха, че тя не е ефективна, тъй като е насочена към много малко маршрути и не включва свързващи полети. От авиационната индустрия се оплакаха, че регламентът е несправедлив.

Какви са резултатите от забраната?

Преди въвеждането на забраната френската Генерална дирекция за гражданска авиация (DGAC) изчисли, че новият регламент може да намали до 55 000 тона емисии – само 2,6 процента от общите емисии от вътрешни полети във Франция годишно.

Минималното въздействие на мярката върху намаляването на емисиите на парникови газове беше в основата на обжалване срещу закона от Съюза на френските летища по-рано тази година, който твърди, че актът „злоупотреба с власт“.

Обжалването беше загубено с решението на Държавния съвет, че забраната „вероятно ще допринесе в краткосрочен план за намаляването на емисиите в областта на въздушния транспорт“.

Повече от година след въвеждането ѝ обаче все още няма официални данни за резултатите, постигнати директно чрез забраната.

“Единствената част от информацията, с която разполагаме, са общите емисии от вътрешните полети миналата година. Те са намалели с 3,4% през 2023 г. спрямо 2022 г., докато на международно ниво тези емисии са се увеличили. Така че това наистина е илюстрация, че като цяло вътрешните полети във Франция са намалели и забраната за полети на къси разстояния допринася за това. Но в какво съотношение? Трудно е да се посочи. Това, което можем да кажем е, че по същото време през 2023 г. националната железопътна компания SNCF възстанови нивото си на бизнес активност“, заяви френският авиационен мениджър от Transport & Environment Жером де Бушар.

Положителен ефект

Забраната ще важи най-малко три години, след което френското правителство ще разгледа въздействието ѝ, преди да предприеме нови стъпки.

Според Де Бушар тя вече има положителен ефект, който не е свързан единствено с намаляването на емисиите.

„Регламентът е много успешен като политическа мярка, като законодателен акт. Законът беше много обсъждан във Франция и действителното му прилагане, под каквато и форма да е, е сигнал за хората. Този ход ги кара да се замислят върху това, което французите биха нарекли „sobriété“ или умереност – наистина ли си заслужава да се ползват самолетни полети по работа или за почивка? Вече има реален ефект върху това как хората се държат, когато става въпрос за вземане на решения за транспорт“, казва той.

Неотдавнашно национално проучване на DGAC за пътниците попита хората какво биха направили, ако пътуването им не беше възможно със самолет. За вътрешните полети 41 процента казват, че биха използвали различен вид транспорт.

Според Де Бушар тези резултати са предпоставка за повече регулиране.

„Испания, например, планира да въведе подобна забрана за полети на къси разстояния, където има железопътни алтернативи под 2,5 часа. Тъй като една държава се ангажира с регулиране като това и то е одобрено от Европейската комисия, за други държави от ЕС става по-лесно да обмислят да го направят“, посочва де Бушар.

Тагове: вътрешни полетизабрананамаляване на емисиисамолетитоп новиниФранция
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

Сахара
Тенденции

Превръщането на Сахара в огромен соларен парк ще навреди на глобалния климат

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Най-сухите пустини в света биха могли да бъдат най-добрите места на Земята за събиране на слънчева енергия – най-изобилният и...

Прочети ощеDetails
климатична устойчивост
Тенденции

Изграждане на климатична устойчивост чрез силата на технологиите

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Климатичните промени са настояща реалност, която нарушава икономиките, индустриите и общностите. Екстремните метеорологични явления, променящата се наличност на ресурси и...

Прочети ощеDetails
океаните
Тенденции

Какво послание изпрати срещата на върха за океаните към COP30?

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Океаните са от съществено значение за ограничаване на покачването на глобалната температура. Те улавят около 30% от всички емисии на...

Прочети ощеDetails
Световното клубно първенство
Тенденции

Екстремните жеги носят опасности за играчи и фенове на Световното клубно първенство

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Световното клубно първенство на ФИФА стартира този уикенд в САЩ. Шампионатът се превърна в повод за дебати относно редица аспекти...

Прочети ощеDetails
горите
Тенденции

Една трета от горите, загубени през този век, са изчезнали завинаги

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Хората са свикнали да мислят за дърветата като за ресурс за многократна употреба, но нов анализ показва, че една трета...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
кръгова икономика

Трансформиране на вашия бизнес към кръгов модел: Основни насоки

Последни новини

Сахара

Превръщането на Сахара в огромен соларен парк ще навреди на глобалния климат

юни 16, 2025
климатична устойчивост

Изграждане на климатична устойчивост чрез силата на технологиите

юни 16, 2025
океаните

Какво послание изпрати срещата на върха за океаните към COP30?

юни 16, 2025
Световното клубно първенство

Екстремните жеги носят опасности за играчи и фенове на Световното клубно първенство

юни 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In