Лидл България отчита намаление на пластмасата в опаковките на продуктите си от своята собствена марка с 27% за 2022 г. Така компанията надскочи предсрочно поставената си първоначално цел да постигне 20% по-малко пластмаса до 2025 г. Вследствие на това, веригата си постави нова, още по-амбициозна цел – да намали пластмасата в опаковките си с 30% до 2025 г. и с 35% до 2027 г. спрямо 2017 г.
Международната стратегия за пластмасата на Schwarz Group
Усилията на Лидл България са част от международната стратегия за пластмасата REset Plastic на Schwarz Group, част от която е и Lidl. Данните за 2022 г. за Групата и конкретно за Lidl на глобално и на локално ниво показват значителен напредък и по трите ключови цели в изпълнение на стратегията:
- Лидл България отчита 27% намаление на общо използваната пластмаса в опаковките на продукти собствена марка. Lidl на глобално ниво е постигнала намаление от 27,9%, а общо за Групата Schwarz то е 28,4%.
- За изминалата година Лидл България отчита рециклируемост при 63% от опаковките на продукти собствена марка, давайки своя положителен принос за средна стойност от 53,5% за ритейл веригата на международно ниво. Средната стойност за всички подразделения на Schwarz Group е 53,2%
- По отношение на вложения рециклиран материал Лидл България използва средно 16% в своите опаковки. 16,8% е стойността на рециклата за Lidl на глобално ниво. За цялата Schwarz Group средното количество рециклиран материал в пластмасовите опаковки на продукти собствена марка в различните страни е общо 17,4%.
REset Plastic е сред приоритетите на Лидл България
Стратегията за управление на пластмасата REset Plastic е сред приоритетите на Лидл България по отношение на опазването на околната среда. В края на март тази година, в пилотен проект на Schwarz групата, Lidl и Кауфланд станаха първите търговски вериги, които въведоха автомати за приемане на пластмасови бутилки и кенове за напитки. В тях срещу всяка върната бутилка или кен клиентите получават ековаучер от 5 стотинки.
Машините на Лидл България са поставени в 10 магазина в 9 града в страната, а основната им цел е да подпомогнат реализирането на модела “от бутилка в бутилка”, с който е възможна повторната употреба.
Част от голямата стратегия REset Plastic е и международната инициатива на Schwarz Group “Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective”. В нея служители от всички подразделения на Групата от различни страни обединяват усилията си в доброволчески акции за премахване на пластмасовите отпадъци от околната среда.
През изминалия уикенд над 300 служители на Lidl и Kaufland в България и техните семейства събраха над 3,5 тона отпадък в района на река Тополница до Копривщица и на река Стряма до Пловдив. По този начин, почиствайки едновременно местните си реки, служителите на компаниите от 16 държави показаха как може да се поеме глобална отговорност чрез локални действия и предотвратиха попадането на тонове пластмасов отпадък през по-големите реки в моретата и световния океан.
Прочетете още:
Най-после и в България: автомати за връщане на пластмасови бутилки