• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Lidl премина изцяло към зелена енергия

ESG News от ESG News
3 години преди
в Компании
A A

“Лидл България” премина изцяло към закупуване на 100% зелена енергия. Това съобщи изпълнителния директор на компанията Милена Драгийска по време на конференцията Ecommerce and Retail Summit, посветена на ESG темите. Компанията е получила още през март гаранции за произход за потреблението си на енергия във всички магазини, логистични центрове и собствени административни сгради. Гаранциите са потвърдени от Агенцията за устойчиво енергийно развитие.

Решителната крачка е част от амбициозните мерки за постигане на въглеродна неутралност, заложени в климатичната стратегия на компанията. ​ Стратегията за опазване на климата е част от цялостна мащабна стратегия за устойчиво развитие на бизнеса, която Lidl стартира през 2021 г.

„Опазването на климата и околната среда е дългогодишен ангажимент за Лидл България, към който се обвързваме още по-амбициозно с въвеждането на цялостна климатична стратегия. През миналата година, въз основа на международната научна методология на инициативата Science Based Targets (SBTi) към която се присъедини групата на Schwarz, си поставихме за ключова цел да намалим въглеродните емисии от оперативните ни дейности в страната с 95% до 2030 година, в сравнение с 2019 г. Преминаването към закупуване на 100% зелена енергия е една от категоричните мерки, които предприемаме днес, за да постигнем целта си, но е само част от цялостната ни стратегия и визия за едно по-добро утре. Наред с всички мерки, които прилагаме в посока енергийна ефективност и съхранение на ресурсите, планираме до март 2023 да изградим фотоволтаични системи на покривите на 14 собствени нови и реновирани магазина, както и на двата ни логистични центъра в Равно поле и Кабиле“, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Амбициозните цели от климатичната стратегия на компанията ще бъдат реализирани чрез работа в три основни насоки – избягване генерирането на емисии на парникови газове, тяхното намаляване там, където не могат да бъдат напълно елиминирани и като последна стъпка – компенсиране (офсет) на произведените емисии чрез подпомагане на глобално значими проекти, насочени към опазване на климата.

Като част от предприетите до момента мерки за енергийна ефективност и намаляване на въглеродните емисии на оперативно ниво, Лидл България от години работи с международно признати организации за сертифициране на своите обекти. Всички магазини, складови бази и собствени административни сгради са сертифицирани по международния стандарт ISO 50001, който затвърждава ангажираността към по-рационално използване и разпределение на енергийните ресурси. Само благодарение на подмяната на осветлението във всички магазини с енергоспестяващо LED се икономисват над 3 млн. kWh енергия годишно, което се равнява на около 1547 тона COշ емисии. Друг значим резултат от усилията на компанията е преминаването към по-щадящи хладилни агенти. При подмяната на съоръженията за охлаждане на продукти в магазините само за финансовата 2020 г. са изведени от употреба фреони с еквивалент на 2745 tCO2e емисии, а през финансовата 2021 г. годишния отпечатък е намален с още 1921 tCO2e.

Допълнително в посока оптимизиране на енергийната ефективност и съхранение на ресурсите, Лидл България е сертифицирана и съгласно системата за зелено строителство EDGE (Excellence in Design for Greater Efficiency), чрез която компанията постига минимум 20% по-малко енергийно потребление, 20% по-малко използване на вода и 20% по-малко вложена енергия в материали, в своите магазини и складови бази, в сравнение със стандартна сграда от същия тип.

Компанията дава възможност и на клиентите си да правят по-устойчив избор като предложи първа сред големите ритейл вериги у нас климатично неутралните хранителни продукти от собствената си марка Vemondo, както и климатично неутрални стоки за бита, направени от 100% рециклирана пластмаса. Заедно с мерките за избягване и намаляване на емисиите при производството и транспорта на тези продукти, Lidl компенсира всички останали емисии на CO2, като подкрепя международно признати и сертифицирани проекти за защита на климата (Златен стандарт).

Плановете на ритейлъра са не само да допринася към опазване на климата на оперативно ниво, но и да предприеме действия в посока намаляване на въглеродните емисии във веригата си на доставки. Компанията си постави за цел до 2026 г. да стимулира тези доставчици, отговорни за ​ 75% от въглеродните емисии във веригата на доставки на международно ниво, да определят ​ свои собствени климатични цели в съответствие със Science Based Targets и да допринесат за общите цели на компанията.

Климатична стратегия на Lidl

Вследствие на официалното присъединяване на Schwarz Group към инициативата Science Based Targets (SBTi), през 2021 година, Lidl обяви своята глобална стратегия за климата. Тя включва конкретни цели и мерки за всички пазари, с които международната верига магазини ще допринесе към целта на Парижкото споразумение за климата за ограничаване на глобалното затопляне до 1,5°C.

Компанията има за цел да намали глобалните си въглеродни оперативни емисии с 80% до 2030 г., спрямо 2019 г. чрез ​ избягване, намаляване и като последна мярка компенсиране на генерираните въглеродни емисии. Лидл България също създаде своя климатична стратегия на база на научната методология на SBTi, като си постави амбициозната цел да намали оперативните си въглеродни емисии с 95% до 2030 г., в сравнение с 2019 г.

Тагове: ESG новинизелена енергияЛидл
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

климата
Компании

Европейските фирми засилват лобирането за действия в областта на климата

от Danail Kanev
май 14, 2025
0

Европейските компании все повече лобират за решителни действия в областта на климата, установи ново проучване, цитирано от Гардиън. Бизнесът настоява...

Прочети ощеDetails
wizz air
Компании

Wizz Air стартира план за нулеви емисии, фокусиран върху устойчиво авиационно гориво

от Божидара Живкова
май 2, 2025
0

Европейската нискотарифна авиокомпания Wizz Air обяви старта на „Полет към нулеви нетни емисии“ – новата си пътна карта, очертаваща плана...

Прочети ощеDetails
БАТ България насърчава отговорното поведение
Компании

БАТ България насърчава отговорното поведение

от Божидара Живкова
април 30, 2025
0

БАТ България надгражда своята годишна програма за насърчаване на отговорното поведение с превенция срещу изхвърлянето на дребни отпадъци и опазване...

Прочети ощеDetails
DEI Concept
Компании

DEI – неразделна част от стратегията на Astellas

от Божидара Живкова
април 30, 2025
0

Разнообразието, равнопоставеността и включването – това не са просто модерни термини, които се появяват в корпоративни презентации. Това са принципи,...

Прочети ощеDetails
Модни гиганти се обединяват, за да се справят със замърсяването с микрофибър
Компании

Модни гиганти се обединяват, за да се справят със замърсяването с микрофибър

от Денимир Димитров
април 25, 2025
0

Замърсяването с микрофибър се превърна в един от най-належащите екологични проблеми, свързани с модната индустрия. Малки синтетични влакна, освободени от...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
BMW строи в Унгария първия въглеродно-неутрален завод

BMW строи в Унгария първия въглеродно-неутрален завод

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

кибератаки

Слънчевите системи може да са изложени на риск от кибератаки

май 17, 2025
общности

Климатично интелигентни общности: Как локалните решения водят до глобално въздействие

май 17, 2025
папа

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

май 16, 2025
химикали

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

май 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In