Лидл България анонсира трансформацията на най-голямата си социално отговорна инициатива „Ти и Lidl за по-добър живот“. Програмата цели да подкрепя още по-успешно гражданския сектор, за да допринесе хората да водят по-качествен и пълноценен начин на живот в цялата страна чрез финансиране на социално значими граждански проекти под името „Ти и Lidl за нашето утре“.
Инициативата се провежда от 2017 година, като в първите пет издания компанията е финансирала с общ фонд от 915 000 лева 119 вдъхновяващи граждански проекта в областта на образованието, околната среда, културата и историческото наследство и е успяла да достигне до над половин милион българи от 58 градове и села в цялата страна.
През 2023 г. инициативата се трансформира в „Ти и Lidl за нашето утре“, като целта е инициативата да бъде синхронизирана с усилията на Лидл България в областта на устойчивото развитие. Промяната в програмата на Лидл България идва след проучване на нагласите и нуждите на местните общности и неправителствените организации.
Нови области на финансиране
Пет са областите на финансиране, в които Lidl ще насочи своите инвестиции – #BeGreen, #BeLocal, #BeActive, #BeFair, #BeVocal. #BeFair е насочена към проекти за социална справедливост и равенство, а областта #BeActive адресира инициативи, свързани с активния начин на живот. Тя ще обхваща както действия за подобряване на физическото здраве, така и такива, развиващи гражданската активност и подобряване на обществената среда.
#BeVocal ще подкрепи медийни и журналистически проекти, за да подпомогне популяризирането на гражданската енергия в страната и добрите примери. Тя се осъществява в партньорство с Асоциацията на европейските журналисти–България. Лидл България ще продължи да подкрепя и граждански идеи, насочени към опазване на околната среда – #BeGreen, и безценните ни култура и историческо наследство – #BeLocal.
Програмата отваря врати и за проекти на младежи под 18 годишна възраст
За първи път програмата отваря врати и за проекти на младежи под 18 годишна възраст. Целта е да се даде по-голяма гласност и подкрепа за новаторските идеи на младото поколение.
Лидл България стартира и онлайн платформа, която ще служи за активен диалог както с гражданския сектор, институции и медии, така и с клиентите на компанията и широката общественост.
Новата онлайн платформа съдържа информация за инициативата, реализираните проекти, актуални новини, както и успешни примери от вече финансираните идеи. Кандидатстването и отчитането на вече одобрените проекти за улеснение също ще се случва в това пространство.
Промените в инициативата обхващат още методологията, периода на провеждане, фонда и визуалната ѝ идентичност. От тази година фондът ще се събира през есента, а сумата, която Лидл България ще дарява на всеки касов бон между 18 септември и 18 октомври, ще бъде 5 ст.
Възможността за кандидатстване за финансиране ще е в периода 18 септември и 28 октомври.