L’Oréal постигна въглеродна неутралност в над 65% от всички свои обекти по света през 2022 г. Компанията също така обяви, че през този период е увеличила производството си с цели 45% по време на събитие в София, на което бяха представени бъдещите устойчиви планове за развитие на козметичния бранд.
Като лидер в индустрията за красота, за нас е приоритет да даваме пример с действията си във всички сфери, и особено що се отнася до корпоративно социалната отговорност. В момента голяма част от нашите ресурси са насочени в борбата с изменението на климата, и за да допринесем максимално тук, ние имаме ясно разписан план как да гарантираме, че всички наши дейности са в хармония с планетарните граници, опазването на природата и грижата за общностите. Това е фундаменталната философия, която ръководи нашата програма „L’Oréal за бъдещето“, сподели Ана Панайотович, мениджър на проекта „L’Oréal за бъдещето“ за региона Adria-Balkan.
L’Oréal за бъдещето
Това е най-амбициозната програма на L’Oréal до момента в сферата на устойчивостта. Тя е създадена през 2020 г. като следващ етап на първата програма за устойчиво развитие на компанията „Споделяме красотата с всички“.
Програмата има за цел до 2030 г. да трансформира дейностите на компанията към все по-устойчив бизнес модел и принос за решаване на предизвикателствата, пред които е изправен светът. За да постигне това, L’Oréal прилага програмата във всяка страна, в която присъства, включително България, където компанията реализира няколко важни местни екологични и социално отговорни проекта.
В рамките на програмата L’Oréal работи усилено в четири направления – климат, вода, биоразнообразие и природни ресурси. Към момента групата разполага със 110 въглеродно-неутрални обекта и е постигнала 91% намаление на емисиите на въглероден диоксид от заводите и дистрибуционните центрове на компанията в сравнение с 2005 г.
Намалено е и количеството вода, използвано в центровете за дистрибуция, с 53% чрез иновативни методи и фабрики с воден цикъл. Също така 97% от новите или обновените продукти са с подобрен екологичен или социален профил, което означава, че са с екодизайн, а 61% от съставките в породуктите са на биологична основа, или произхождат от минерали, които са налични в изобилие.
Компанията също е успяла да рециклира 94 230 тона материали през 2022 г., насърчавайки кръговата икономика и минимизирането на отпадъци.
Устойчиви проекти в България
L’Oréal има множество успешни програми за намаляване на въглеродния отпечатък в България.
Една от ключовите цели, които ние и колегите ми следваме, е интегрирането на устойчивите принципи на Групата във всяка от марките ѝ в България. Имаме множество успешни програми за намаляване на отпечатъка върху природата. Едни от тях са иновативната душ-глава Water Save на L’Oréal Professionnel, която пести вода, програмата „Зелена красота“ на Garnier (сертифициран с Cruelty Free) за интегриране на устойчив бизнес модел, продуктите на Kiehl’s за намаляване на пластмасовите отпадъци, както и Save Your Skin на La Roche-Posay, насочена към повишаване на осведомеността за рака на кожата”, сподели Карина Миленова, маркетинг мениджър към CPD, L’Oreal България.
Компанията обяви също, че планира да постави контейнери за рециклиране на опаковки от използвани продукти в търговската мрежа, за което скоро ще обяви в своя информационна кампания.
Други два много важни социално отговорни проекта на L’Oréal, които се реализират в България всяка година от 2010 г. насам, са доброволческата кампания Citizen Day, която подкрепя ежегодно местни каузи, и програмата „За жените в науката“, която допринася за развитието на науката и подкрепя кариерното развитие на жените учени у нас. В България „За жените в науката“ е многократно отличаван проект, включително носител на злато на Националните награди за отговорен бизнес на БФБЛ.
В световен мащаб L’Oréal има над 4000 научни експерти в екипа, като компанията е инвестирала над 1,1 млрд. евро в научни изследвания. Също така 55% от лидерските позиции козметичния бранд са заети от жени.
L’Oréal традиционно и активно подкрепя борбата с домашното насилие, като миналата година Асоциация „Деметра“ – една от водещите организации в България, които оказват подкрепа на жертвите на домашно насилие, спечели финансиране от групата в рамките на глобалната инициативата L’Oréal Fund for Women и над 500 жени са покрепени само през 2022 г.
Прочетете още: