Копенхаген планира да награждава екологично отговорите туристи, особено тези, които пристигат с влак в датската столица. Това е целта на официалната туристическа организация на страната VisitDenmark. Инициативата на организацията, наречена CopenPay, която насърчава отговорното поведение на туристите към околната среда, е тествана през миналата година. Тя има за цел да повиши осведомеността за необходимостта от по-отговорно пътуване. Това обяснява Сьорен Теген Педерсен, главен изпълнителен директор на Wonderful Copenhagen, официалната туристическа организация на датската столица, целяща устойчивото развитие на туризма в столицата.
Фокусът е съсредоточен върху транспорта, който е най-замърсяващият сектор. Пътуващите ще бъдат стимулирани да използват железопътния транспорт и да остават в Копенхаген повече от четири дни, като бъдат насърчени с безплатен наем на велосипеди. В замяна на отговорното поведение към околната среда, посетителите ще могат да се възползват от отстъпки за туристически турове, уроци по йога или безплатни вегетариански ястия. Туристите ще бъдат информирани за това чрез билбордове и реклами, разположени в целия град и в социалните медии.
Ски на покрива на завод за отпадъци
Кампанията ще започне на 17 юни и ще продължи девет седмици. Общо 90 обекта в столицата и околностите ѝ ще вземат участие, включително Националния музей на Дания и градската ски писта CopenHill, която се намира на покрива на завод за горене на отпадъци в Копенхаген. Според компанията Goboat, специализирана в отдаването под наем на лодки, захранвани от чиста енергия, участието ѝ в кампанията е начин да демонстрира екологичния си ангажимент.
„Миналата година 500 души се възползваха от нашето предложение, което се състоеше от вземането за един час на лодка безплатно в замяна на събиране на боклук от пристанищните води. Дори не успяхме да отговорим на търсенето“, заяви пред АФП Мадс Пилегард Сандер, мениджър в компанията.
През 2024 г., в продължение на един месец, 75 000 туристи са участвали в инициативата. По време на начинанието през миналата година наемите на велосипеди са се увеличили с 29%, събрани са тонове отпадъци, като 98% от участниците са обявили, че биха препоръчали инициативата.