Мнозинството от хората в Обединеното кралство се мъчат да разберат ключовия език, свързан с климатичната криза и екологичната политика, установи ново проучване, цитирано от Евронюз.
Само една четвърт от британците, отговорили на допитването, казаха, че разбират ясно какво се има предвид под „зелено“. Около същия брой обаче не могат да дефинират термина „устойчив“.
Проучването, проведено от експерти по прозрения Trajectory и комуникационна агенция Fleet Street, показва, че ключовата терминология за обсъждане на изменението на климата и опазването на климата се разбира от малцинство от хората в Обединеното кралство.
Три четвърти от британците не разбират ключовия климатичен език
Проучването, публикувано в сряда, установи, че три четвърти от британската общественост не разбира добре често използваната климатична терминология – като например „природосъобразно“ и „местно отгледано“.
Анкетираните също така посочиха, че не разбират ясно правителствената политика, насочена към намаляване на отпадъците.
Три месеца след въвеждането на забраната за пластмасови прибори и чинии за еднократна употреба, под половината от анкетираните казаха, че могат уверено да дефинират фразата „пластмаси за еднократна употреба“.
Трябва да се работи, за да се ангажират потребителите, като се започне от използвания език, тъй като те просто не го проумяват. Липсата на пълно разбиране на това, което много компании вероятно биха считали за стандартни термини, като „нетна нула“ и „екологично чист“, е поразителна и показва ниво на липса на връзка между производители и потребителите“, казва Марк Стретън, съосновател на Fleet Street.
Огромен проблем на поколенията
Стретън добави, че докато компаниите са започнали да приоритизират и да инвестират в устойчивост, има
огромна работа, която трябва да се свърши върху използвания език и колкото повече потребителите разбират, толкова по-вероятно е те да се ангажират положително и да отговорят на това, което очевидно е огромен проблем на поколенията.“
Проучването установи, че респондентите на възраст между 18 и 24 години имат по-добро разбиране на широко разпространената терминология около политиката за климата и околната среда.
На въпрос за термина „устойчив“, 24 процента повече хора от възрастовата група 18-24 години казаха, че са уверени в значението му в сравнение с хората над 65 години.
Респондентите с по-високо образование изразиха по-голяма увереност в разбирането на свързаните с климата думи, включително „кръгова икономика“ – което само 4 процента от анкетираните 1000 възрастни в Обединеното кралство успяха да дефинират.
Само 11 процента знаеха какво означава „компенсиране на въглеродните емисии“, въпреки че това е един от основните методи, на които фирмите разчитат, за да постигнат целите си за нула. Една четвърт може да определи думата „зелен“ в контекста на устойчивостта, а малко над половината (59 процента) разбират какво всъщност означава „нетна нула“.
Мнозинството британци подкрепят инициативи за устойчивост
Въпреки трудността при разбирането на ключовия климатичен език, проучването установи, че мнозинството от респондентите гледат положително на инвестициите в околната среда.
Девет от 10 анкетирани британци казаха, че е важно компаниите да съобщават своите планове за действие за устойчивост, докато 60 процента казаха, че ще дадат приоритет на пазаруването от компании с прозрачни екологични политики.
Прочетете още:
Обединеното кралство разкри стратегия за създаване на самоподдържащ се пазар за улавяне на въглерод