Италия ще предостави 950 милиона евро под формата на субсидии тази година, за да помогне на шофьорите да преминат към по-чисти автомобили и да даде тласък на автомобилния сектор, съобщи министерството на индустрията.
Новата схема за стимулиране идва на фона на сблъсък между дясното правителство на Италия и собственика на Fiat Stellantis относно нивата на производство на групата в страната.
Премиерът Джорджа Мелони каза миналата седмица, че Stellantis, която също има голям бизнес във Франция и Америка, понякога е действала против националния интерес на Италия.
Субсидии
Рим ще предостави до 13 750 евро субсидии за хората с най-ниски доходи, за да им помогне да закупят ново напълно електрическо превозно средство на цена до 35 000 евро без ДДС. Част от субсидията е свързана с бракуването на съществуващ замърсяващ автомобил с двигател с вътрешно горене.
Същата доходна група може също да получи субсидия до 10 000 евро за нов хибрид на цена до 45 000 евро.
Най-модерните превозни средства с двигатели с вътрешно горене също ще отговарят на изискванията за субсидии, но те ще бъдат по-малки.
Стимулите, които се очакваха от месеци, са по-щедри от досегашните, които възлизаха на до 5000 евро за електрически превозни средства.
Подкрепа на автомобилната индустрия
Разходите са част от по-широка многогодишна програма на стойност над 8 милиарда евро, която Италия обяви през 2022 г. в подкрепа на своята автомобилна индустрия.
Давиде Меле, ръководител на корпоративните въпроси за Stellantis Италия, казва, че пакетът трябва да помогне на Италия да подобри изоставащата си позиция в преминаването към електрически автомобили и да подкрепи местната автомобилна индустрия.
Производството е тясно свързано с пазарното търсене и ако искаме да се стремим към конкретни цели, трябва да имаме предвид потребителя, както и производителя“, каза той на среща с правителствени служители и синдикати. “Ние правим автомобили въз основа на потребителското търсене… Ето защо е от основно значение да стимулираме търсенето с автомобили на достъпни цени“, добави Меле.
Правителството и Stellantis, единственият голям автомобилен производител в Италия, преговарят от лятото за дългосрочен план за обръщане на спада в производството, който включва цел за увеличаване на годишното производство на Stellantis в страната до един милион автомобила. Това се равнява с около 750 000 автомобила през 2023 г.
Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес каза миналата седмица, че Италия харчи по-малко от други големи европейски страни за подкрепа на развитието на електрически превозни средства и този подход възпира производството.
Научете повече за форума ESG & FRIENDS на: https://events.economic.bg/