• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Грешка ли е подкрепата за германските инвестиции във втечнен природен газ?

Терминалът Брунсбютел може да се превърне в постоянна пречка, като поддържа статуквото на замърсяване

Danail Kanev от Danail Kanev
11 месеца преди
в Тенденции
A A
втечнен природен газ

Неотдавнашното решение на Европейската комисия да даде зелена светлина за 40 милиона евро държавна помощ за нов терминал за втечнен природен газ (LNG) в Брунсбютел, Германия, е недалновиден хазарт, пълен с екологични и правни опасения.

От това се опасява Стефани Нюбург, правен експерт в ClientEarth. Ето какво написа тя в Euractiv:

Терминалът е един от 11-те нови терминала за внос на изкопаем газ, планирани по крайбрежието на Германия. Германското правителство приветства тези проекти като необходими за енергийната сигурност и за намаляване на зависимостта от руския газ, като по този начин оправдава значителна финансова подкрепа за стартиране на тяхното развитие.

Тези видове инвестиции неточно се представят като позволяващи прехода към възобновяеми газове, като например „зелен водород“, за който се твърди, че ще предотврати блокирането на изкопаеми горива. Реалността е обратната – експерти подчертават, че наземните терминали като Брунсбютел биха довели до свръхкапацитет на газ и че разчитането на инфраструктурата за бъдещо използване на водород е твърде несигурно и проблематично.

Рискът е този „мост“ да се превърне в постоянна пречка, като поддържа статуквото на замърсяване и блокира дългосрочното използване на изкопаем газ, като същевременно забавя инвестициите и действията за преход към възобновяема енергия.

Европейската комисия се хвали със смели цели в областта на климата, но в този случай не ги поддържа.

Решението на Комисията да одобри изразходването на огромни суми публични средства по този начин създава обезпокоителен прецедент за бъдещи решения за държавна помощ за проекти за изкопаеми газове и може да повлияе на проблематични решения относно водорода и блокирането в други европейски и национални контексти.

„Готовност за водород“: несигурен и скъп залог

Притеснителното обяснение от Комисията за одобряване на помощта е, че терминалът Брунсбютел ще бъде „готов за водород“. Съгласно новите правила на ЕС за държавна помощ, всеки нов инфраструктурен проект за изкопаеми горива, който търси публично финансиране, трябва по принцип да показва, че е готов за водород, което означава, че може да се използва за внос на водород или други възобновяеми газове, или по друг начин да показва, че не създава блокиране на изкопаеми горива.

Въпреки че не може да внася водород от самото начало, Германия твърди, че терминалът в крайна сметка ще може да го направи.

Обаче преобразуването на съществуващата LNG инфраструктура за обработка на водород е сложно и скъпо. Не е ясно доколко Германия и Комисията са проверили, че компанията има осъществим и технически план, както и достатъчно финансиране за преобразуване на терминала. Без тях проектът вероятно ще остане фокусиран към изкопаемия газ в обозримо бъдеще.

Така или иначе, Комисията трябваше да приложи правно обвързващи условия и времева рамка за такова преобразуване към своето решение за одобрение. Като одобрява помощта без никакви условия, Комисията сляпо се доверява на компанията, че ще изпълни ангажиментите си години в бъдещето, без никакви средства да гарантира, че те ще се сбъднат.

Необходим е различен подход – такъв, който не просто пита дали определени проекти могат теоретично да станат способни да използват водород в бъдеще. Вместо това Комисията следва смислено да оцени дали проектът може и ще бъде преобразуван лесно и без значителни допълнителни разходи.

По-важните въпроси са дали има смисъл от гледна точка на разходите и околната среда да се насърчава инфраструктура, която поддържа масивно увеличаване на използването на водород, и дали е вероятно да има достатъчно предлагане или търсене на водород след 20 години и след това. В почти всички случаи отговорът ще бъде не.

Разпалване на климатичната криза

Терминалът Брунсбютел очевидно ще има огромно въздействие върху климата. Изглежда обаче, че Комисията подценява този въпрос, въпреки че емисиите надолу по веригата на проекта се сблъскват с правно обвързващия въглероден бюджет на Германия и подкопават нейните собствени закони.

Терминалите, изброени в германския Закон за ускоряване на втечнен природен газ, могат да се използват само за внос на изкопаем газ до 2043 г. Този краен срок беше достатъчен за Комисията да приеме, че Брунсбютел няма да създаде бъдещо блокиране на изкопаем газ. Просто да се предполага, че един срок ще бъде спазен, защото е записан в закона, е наивно.

За да предотврати блокиране, Комисията трябва вместо това ефективно да оцени риска от непостигане на целите, законови или други. Ако това не стане, Комисията всъщност помага Германия и ЕС да бъдат обречени на високовъглеродна икономика за десетилетия напред.

Мащабното изграждане на инфраструктура за внос на втечнен природен газ в Германия също стимулира други страни да разширят собствения си капацитет за добив на газ и износ. Допълнителните емисии, свързани с тези проекти, застрашават международните задължения за климата съгласно Парижкото споразумение. Комисията има задължението да гарантира, че проектите, включително Брунсбютел, не подкопават съществуващите закони за околната среда.

Неотложността на климатичната криза изисква смели действия. Одобряването и публичното финансиране на нова инфраструктура за изкопаеми горива като терминала Брунсбютел не е в крак с целите на страната и ЕС за климата.

Време е Комисията да започне разговора, когато става дума за лидерство в областта на климата. Това означава приоритизиране на решенията за чиста енергия, насърчаване на енергоспестяването и ефективността и оптимизиране на съществуващите инфраструктури.

Това са типовете проекти, които ще дадат на страните гъвкавост и автономия за преход към чисто и по-сигурно енергийно бъдеще с по-малко въздействие върху околната среда.

Тагове: LNGвтечнен газГерманияЕвропейска комисиятоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

папа
Тенденции

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

от Danail Kanev
май 16, 2025
0

Папа Лъв XIV има задълбочени връзки с религиозни екологични мрежи като Междурелигиозната инициатива за тропически гори и организации на коренното...

Прочети ощеDetails
химикали
Тенденции

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

от Danail Kanev
май 16, 2025
0

Европейската комисия се готви да подкрепи мащабна инициатива, насочена към замърсяването на водите с така наречените „вечни химикали“, вредни за...

Прочети ощеDetails
бедствия
Тенденции

Екстремните метеорологични условия са причина за 99,5% от разселванията при бедствия

от Danail Kanev
май 16, 2025
0

Циклони, наводнения и други бедствия са принудили хората да напуснат домовете си 45,8 милиона пъти миналата година, показват официални данни,...

Прочети ощеDetails
батерия
Тенденции

Рециклирането на батерии: следващата граница в революцията на електромобилите

от Денимир Димитров
май 16, 2025
0

С над 17 милиона електромобила, продадени в световен мащаб през 2024 г., светът е изправен пред надигаща се вълна от...

Прочети ощеDetails
озеленяване
Тенденции

Градското озеленяване е могло да спаси 1,1 милиона живота за две десетилетия

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Дърветата в градовете не са просто „нещо хубаво“ - те имат огромно влияние върху общественото здраве, като поддържат околността по-хладна....

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
планове

Брюксел призовава страните от ЕС да представят климатичните си планове възможно най-скоро

Последни новини

папа

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

май 16, 2025
химикали

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

май 16, 2025
бедствия

Екстремните метеорологични условия са причина за 99,5% от разселванията при бедствия

май 16, 2025
батерия

Рециклирането на батерии: следващата граница в революцията на електромобилите

май 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In