• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Големите производители на камиони залагат на двигатели с водородно горене

Най-големият проблем пред технологията е оскъдната наличност на зелен водород

Danail Kanev от Danail Kanev
10 месеца преди
в Тенденции
A A
камиони

Някои от най-големите производители на камиони в света, включително Volvo и MAN, преработват двигателите с вътрешно горене, за да работят с водород с ниски емисии вместо със замърсяващ дизел. Това се приема като по-бързо и по-евтино решение на предизвикателство за енергиен преход, което може да даде нов живот на умиращата технология, предава Ройтерс.

Глобалната индустрия за производство на камиони е изправена пред сложен акт на балансиране, за да стигне до нулеви емисии. Електрическите батерии са твърде тежки за товарни операции на дълги разстояния и отнемат много време за зареждане. Използването на водородни горивни клетки за генериране на електричество намалява теглото и разширява обхвата на камионите, но преминаването към тази технология е скъпо, тъй като компаниите трябва да проектират нови оперативни системи.

Ето защо производителите на камиони и техните доставчици преместиха непосредствения си фокус върху разработването на двигатели с водородно горене като по-бързо и по-евтино решение, което може да разчита на съществуващи производствени линии, които от години са ключов икономически двигател за страни като Германия.

Същевременно нараства и загрижеността за това какво ще се случи с хиляди работни места в заводите за производство на двигатели.

„Всички работят върху това. Веднага щом водородът е наличен, търсенето на водородно изгаряне ще се повиши осезаемо“, казва Райнер Рьоснер, вицепрезидент по продажбите в подразделението за двигатели на MAN Truck & Bus.

В първия си пилотен проект MAN ще достави около 200 камиона с двигатели, работещи с водород, на европейски клиенти през следващата година, за да ги тестват в техните автопаркове. Това се счита за ключова стъпка по пътя към масово производство.

Шведският производител на камиони Volvo също планира производство на камиони с водородни горивни клетки, които трябва да бъдат достъпни в търговската мрежа през втората половина на това десетилетие. Компанията предвижда клиентските тестове на модели двигатели с водородно горене да започнат през 2026 г.

Предстоящи предизвикателства

Въпреки че технологията не е нова, има значителни предизвикателства за преодоляване. За разлика от горивните клетки, изгарянето на водород в двигателя може да доведе до някои вредни емисии, за които Майкъл Крюгер, старши вицепрезидент по инженерство в основния доставчик Bosch, казва, че ще се изисква специален филтър.

Също така водородните камиони се нуждаят от резервоари под налягане, които са по-големи от тези, използвани за дизелово гориво. Освен това резервоарите трябва да са безопасни при всякакви условия, тъй като водородът е силно запалим газ.

Най-големият проблем, както за двигателите с водородно горене, така и за горивните клетки, е оскъдната наличност на зелен водород. Въпреки предизвикателствата, големи доставчици като Bosch и Cummins казват, че производителите на камиони са приели идеята за двигател с водородно горене, защото вече имат фабрики и вериги за доставки, посветени на технологията.

Базираният в САЩ Cummins ще предостави тестови модели на клиенти в различни региони през следващите година или две и трябва да има продукт, готов за пазара в рамките на пет години.

Вместо да чакат зеления водород да стане широко достъпен, някои производители на камиони и доставчици казват, че двигателите с вътрешно горене, работещи на природен газ или биогаз, могат да осигурят временно решение с по-ниски емисии от дизела.

Тагове: водороддвигатели с вътрешно горенекамионитоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

кибератаки
Тенденции

Слънчевите системи може да са изложени на риск от кибератаки

от Danail Kanev
май 17, 2025
0

Експерти по слънчева енергия предупреждават, че е необходим по-строг контрол, за да се предотврати сриването на индустрията от кибератаки. Енергийната...

Прочети ощеDetails
папа
Тенденции

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

от Danail Kanev
май 16, 2025
0

Папа Лъв XIV има задълбочени връзки с религиозни екологични мрежи като Междурелигиозната инициатива за тропически гори и организации на коренното...

Прочети ощеDetails
химикали
Тенденции

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

от Danail Kanev
май 16, 2025
0

Европейската комисия се готви да подкрепи мащабна инициатива, насочена към замърсяването на водите с така наречените „вечни химикали“, вредни за...

Прочети ощеDetails
бедствия
Тенденции

Екстремните метеорологични условия са причина за 99,5% от разселванията при бедствия

от Danail Kanev
май 16, 2025
0

Циклони, наводнения и други бедствия са принудили хората да напуснат домовете си 45,8 милиона пъти миналата година, показват официални данни,...

Прочети ощеDetails
батерия
Тенденции

Рециклирането на батерии: следващата граница в революцията на електромобилите

от Денимир Димитров
май 16, 2025
0

С над 17 милиона електромобила, продадени в световен мащаб през 2024 г., светът е изправен пред надигаща се вълна от...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Международните полети

Международните полети ще бъдат освободени от задължителното докладване за инверсионни следи

Последни новини

кибератаки

Слънчевите системи може да са изложени на риск от кибератаки

май 17, 2025
общности

Климатично интелигентни общности: Как локалните решения водят до глобално въздействие

май 17, 2025
папа

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

май 16, 2025
химикали

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

май 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In